• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Angel29

Så där ja, då var min hemsida uppdaterad (på begäran av Fru Indosaurie) med en del av mina broderier.

Ha en trevlig kväll tjejer.

Kram Angelica

• Fru Indosaurie

Snälla någon hur tusan gör man franska knutar?, HELT omöjligt ju..
    jag lyckas inte! Hittar ingen sida på svenska heller. Har hittat bilder som förklarar men jag får inte till det.
    Knas.

• Madame Pernelle

Fru Indosaurie: Det är något jag också har försökt mig på, men jag får bara inte till det. Jag blev så trött på att inte klara av det så jag la undan det broderiet. Jag vill inte ens titta åt det nu, för jag vet att jag inte kommer få det klart. Om det inte är nån vänlig själ här som har nåt tips.

• Fru Indosaurie

DaGuppy

Jag fick till det! JAAAA! På andra försöket.. jag som har gjort tusen försök förut. Nu är det ju lätt =D
    Lyckades med två på raken.. det var allt som skulle vara.

• Madame Pernelle

Vad bra att det gick till slut!
    Tack så mycket för länken, nu vågar jag nog prova igen, jag har bara sett en bild förut och den blev man ju inte särskilt klok av.

• MosterMaggi

Angel29: *wow* vad du KAN! Otroligt! Om jag hade den envisheten att pillra så fint... men jag vill helst dra vidare till nästa projekt! *S*

• Fru Indosaurie

Nu har jag slagit in ett litet fint paket till sambon =) Han kommer bli SÅ glad när han får det efter läkarbesöket på fre.
    Hoppas att digitalkameran kommer från lagningen snart. Nu har det gått 5,5 veckor, helt galet!

Måste sticka klart den där vanten nån dag också..

• Angel29

Fru Ind: Kul att Du fick till de franska knutarna. Det är ju lite knepigt innan man får koll på det men kul när det funkar.

Tack för komplimangerna om grejorna på min hemsida.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad