Inlägg från: pucken |Visa alla inlägg
  • pucken

virkning/stickning/sömnad

men du har ju gjort fina saker! den där mössan med nyckelpigor på var jättefin, önskar att jag hade klarat av nåt sånt...

sa precis till maken att vår bebis kommer att se hemgjord ut i alla virkade kläder. folk kommer säkert fråga om vi snickrat ihop ungen själva...

• pucken

men jag vet intehur man byter färg i stickning =) tror att jag ska till biblioteket sen och leta böcker.

sa jag att jag fått virknålar idag? fick 6 st av makens farmor. det är rätt tjocka nålar, såna som jag inte hade =)

• pucken

mythbusters är kul =) de där typerna har inte alla bullar i påsen minsann... tänk att ha så kul på jobbet, det skulle jag vilja.

• pucken

ja, det säger alla på jobbet om folk som är lite... knäppa =)

blev sugen på bullar nu =)

• pucken

vad är det för kakor?

i badkaret ligger man skönt när man har ont. låg i badet halva dagen när jag fick en inflammerad blindtarm (det var innan jag visste) och det var riktigt skönt =)

• pucken

åhh va goda kakorna låter! men jag får nöja mig med bananglassen =)

tänkte inte på att det var nacken som gjorde ont... men du kan ju lägga dig på kudden en stund och se om det blir bättre?

• pucken

jobbigt... men då får du ligga kvar på fred helt enkelt =)

håller på med första ärmen nu, men mönstret stänner inte. får nog rätt på det nu =)

• pucken

först står det att man ska virka 28 maskor, sen ska man minska med 2 för att få 28. aja, jag får se hur det blir =)

• pucken

ojoj, maken rör sig mot sovrummet OCH har stängt av datorn. vad har det tagit åt honom? han brukar spela mycket längre på helgerna innan sena skiftet...

• pucken

"äh palla inte spela mer"

tror han börjar bli sjuk minsann...

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad