• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

JAAAA! MITT GARN!
    Jag har fått en avi! wohoooooo.

Då bär det av till okq8 efter att vi motionerat, sen ska det stickas ;) jaaaaa!

• Elisia

Ingen av er som minns den där prylen? Jag har förstås för mig att det kallades för att påta. Tänk dig en kratta (utan skaft) med piggar i trä och med en skåra i mitten där själva halsduken kommer ut under tiden man "väver"? Någon?

• Fru Indosaurie

Elisia:

Jag kanske vet vad du menar men jag är inte helt säker..
    Men det BORDE ju finnas nåt om man googlar på vävstickning.. det är ju konstigt att man inte får upp en endaste sak när man söker..

• Fru Indosaurie

GAH!
    Nu kollade sambon på avin som kom från posten.
    "ankom 20050805"
    F*N vad arg jag blir. I fredags alltså och dom kunde inte ens komma ihåg avin..

• Sammet

Jahaaa! En sååån!
    Eller förresten, "min" påtgaffel ser mer ut som en gaffel med bara två piggar på.
    Och det blir ju bara smalt, smalt, som ett skosnöre ungefär.
    Mysteriet kvarstår...

• Fru Indosaurie

Jaa just det, jag har nog också bara sett påtgafflar med två piggar och då blir det ju bara armband och sånt.. men jag är ingen expert, det kanske finns andra sorter?

Usch jag är så trött att jag knappt kan vara vaken, blir nog ändå ingen stickning idag. Trots att jag fick mitt garn *gäsp*

• MosterMaggi

>Påtning - ja. Det har jag nog en beskrivning på i min handarbetsbok. Om det är så kan jag scanna in den imorgon. och lägga i mitt galleri. Men det minns jag mest som en mackapär för snodd-tillverkning...

Kroka finns väl också nåt som heter va?

Återkommer imorgon.

• pucken

och jag har lagt in bild på nya koftan med matchande mössa.är jättenöjd! ska bara virka ett par tossor till =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad