• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Sarahkka

Hej allihpopa! Jag kör också på vv. Har gått ner 4,5kg men de senaste två veckorna har gått över pointsen. Svårt när man är bjuden på middag bort, man kan inte säga nej direkt.

Hur gör ni när ni är bortbjudna?

När ska det gå vägen?
  • yennie84

Sarahkka: Jag försöker äta bra innan, kanske en soppa som det är noll points i då är man mätt och behöver inte ta lika mycket mat som om man hade tagit om man var hungrig =)Annars gälelr det väl att motionera ihop points

• sunflower30
    Sarahkka skrev 2008-10-30 17:39:03 följande:
    Hej allihpopa! Jag kör också på vv. Har gått ner 4,5kg men de senaste två veckorna har gått över pointsen. Svårt när man är bjuden på middag bort, man kan inte säga nej direkt.Hur gör ni när ni är bortbjudna?
    ja det är det svåraste, spec när man ska till släktingar o likn som man VET inte bjuder på "smalmat". Man får välja det som e minst dåligt. Typ äta mer av kött, fisk o mindre av potatisgratäng, potatissallad o likn. Brukar kolla efter "rena" livsmedel o undvika sånt som e inbakat, gräddigt, gratinerat, såser med mera. I den mån det går. O kakor o tårta - om det serveras olika sorter får man kolla efter vad man e MEST sugen på. "Vill jag verkligen behöva skriva upp kakor för 15 points när jag kommer hem". Men det är SVÅRT...ska på 2 kalas på lördag, ett släktkalas o ett 40årspartaj. Jag försöker fokusera på det jag gått ned o att jag inte vill gå upp :)
  • Sarahkka
    yennie84 skrev 2008-10-30 18:30:06 följande:
    Sarahkka: Jag försöker äta bra innan, kanske en soppa som det är noll points i då är man mätt och behöver inte ta lika mycket mat som om man hade tagit om man var hungrig =)Annars gälelr det väl att motionera ihop points
    Än så länge är jag lite lat när det gäller att röra på mig. Har precis gått igenom ett MA så jag är inte så entusiastisk än. Men viken är nollsoppan, den som finns på recepbanken?
    Ja, det där är ett bra tips, men ändå ibland så servberas man mat som är så hög i poäng att på en måltid kan det vara nästa hela dagsbehovet.
    sunflower30 skrev 2008-10-30 18:32:25 följande:
    ja det är det svåraste, spec när man ska till släktingar o likn som man VET inte bjuder på "smalmat". Man får välja det som e minst dåligt. Typ äta mer av kött, fisk o mindre av potatisgratäng, potatissallad o likn. Brukar kolla efter "rena" livsmedel o undvika sånt som e inbakat, gräddigt, gratinerat, såser med mera. I den mån det går. O kakor o tårta - om det serveras olika sorter får man kolla efter vad man e MEST sugen på. "Vill jag verkligen behöva skriva upp kakor för 15 points när jag kommer hem". Men det är SVÅRT...ska på 2 kalas på lördag, ett släktkalas o ett 40årspartaj. Jag försöker fokusera på det jag gått ned o att jag inte vill gå upp :)
    Ja, precis, det är jätte svårt. blev bjuden på middag ute i veckan och på lördag ska jag på kalas där jag vet att temat är amerikansk mat, jippi! Inte så lätt. Jag beukar också tillämpa att inte äta allt utan bara ta det som man verkligen vill ha, men det kans också räcka att övergå poängen. Man måste nog trixa lite med poängen. Tror att man inte kommer ifrån att man tjänar på att röra på sig.
    När ska det gå vägen?
  • yennie84

Jo självklart är det svårt man man måste faktiskt inte äta upp allt=) Jag har lärt mig nu efter ett tag att det faktiskt är jag själv som bestämmer vad jag äter. Nollpoints soppan typ viktålssoppa eller morotssoppa

• Sarahkka
    yennie84 skrev 2008-10-30 20:43:04 följande:
    Jo självklart är det svårt man man måste faktiskt inte äta upp allt=) Jag har lärt mig nu efter ett tag att det faktiskt är jag själv som bestämmer vad jag äter. Nollpoints soppan typ viktålssoppa eller morotssoppa
    Ja, det är sant! Ska kika på dem, det är ett bra tips!
    När ska det gå vägen?
  • MariaK

ohhhh imon gäller det Hoppas att det gått bättre denna vecka!!!!!

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Sarahkka
    MariaK skrev 2008-10-30 20:48:59 följande:
    ohhhh imon gäller det Hoppas att det gått bättre denna vecka!!!!!
    Håller tummarna!!
    När ska det gå vägen?
  • MariaK

sarahkka: Kom inte in till dig så jag skriver här istället!!

Beklagar missfallet... Har tre i bagaget så jag vet vad du går igenom!!!!!

KRAM

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Sarahkka

Lycklig: jaha, då ska jag lägga in dig så kan du komma in när du vill
    Tack! Ja, det är tungt faktiskt, mennu väntar jag på att mensen ska sätta igång och hoppas att den lilla biten jag har kvar kommer ut.

När ska det gå vägen?
Svar på tråden Viktväktarna!