• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • ÅsaJo79
    2timearound skrev 2008-10-27 08:39:20 följande:
    När du bjuder själv så lagar du självklart mat som du kan kontrollera points-innehållet. Använd boken "Lätta Italien" eller liknade för goda rätter som inte känns så vardagliga. Man måste inte bjuda på dessert. Ärligt talat så blir många ganska tacksamma om man inte gör det. De flesta kämpar lite med vikten och de som inte gör det brukar inte gilla godsaker. Självklart äter de flesta när det bjuds men jag har börjat göra en riktigt god kopp kaffe istället och bjuda på några bitar mörk choklad. Det räcker för de flesta och Lindts Mint Intense är bara 2 p för 20 g.När du går bort så får du lov att minimera p-intaget innan kvällen och sedan välja bort såsen och äta endast lite av det som är "farligt", som potatisgratäng osv. Glöm inte bort vv-mantrat; "Man får äta av allt, bara inte hela tiden"
    tack för dem fantastiska tippsen =)
  • 2timearound

Upprop!

Har räknat ut snittet för förra veckan........vissa hade varit superduktiga och andra......tja......inte lika duktiga *pekar på mig själv*

Snittet blev godkända 0.6, men bättre kan vi!

Jag ha fått ett litet problem. Jag äter så magert i veckorna att magen inte klarar av "helgmaten". Jag blir fruktansvärt dålig i magen men jag vill inte ge upp det goda köttet och vin och liten chokladbit. Jag kan ju äta lite fetare i veckorna men då blir inget extra kvar till helgen. Någon mer?

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Limus
    2timearound skrev 2008-10-27 17:55:51 följande:
    Upprop!Har räknat ut snittet för förra veckan........vissa hade varit superduktiga och andra......tja......inte lika duktiga *pekar på mig själv*Snittet blev godkända 0.6, men bättre kan vi!Jag ha fått ett litet problem. Jag äter så magert i veckorna att magen inte klarar av "helgmaten". Jag blir fruktansvärt dålig i magen men jag vill inte ge upp det goda köttet och vin och liten chokladbit. Jag kan ju äta lite fetare i veckorna men då blir inget extra kvar till helgen. Någon mer?
    Jag också!! Jag får jätteont i magen av fett och socker nuförtiden, men samtidigt vill jag kunna äta ngt gott till helgen. Så svårt!
  • Miss Jay

Jag vägde mig i lördags då jag var bortrest och inte kunde igår. Vågen visade på -2,1 Weeiiii plus en massa minus på måtten också, kan inte bli så mycket bättre. Men sen har jag ju som sagt vart bortrest så det blir kanske inte lika kul på söndag att väga sig, men va fan, man måste ju fuska nån gång

• Limus

Vad skönt för er! Grattis!

Jag kände att jag kom in i en slags vågnoja, så jag tänkte väga mg om två veckor. Jag blir helt knäpp av vågen. Suck.

• 2timearound
    Limus skrev 2008-10-28 09:08:44 följande:
    Vad skönt för er! Grattis!Jag kände att jag kom in i en slags vågnoja, så jag tänkte väga mg om två veckor. Jag blir helt knäpp av vågen. Suck.
    Jag förstår hur du känner. Men det är bättre att "face it". Se odjuret i vitögat och ta nya tag efteråt. Det blir inte bättre av att skjuta upp vägningen. Det är klart man blir besviken om det visar "fel", som det gjorde för mig förra veckan, men då blir jag sporrad att ta tag i det ännu mer. Att strunta i att väga mig resulterar bara i att jag är så jäkla nervös inför vägningen. I två veckor istället för en.
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Mary Cherry

Jag ska väga mig imorgon , jag är också nervös, men jag hoppas att det om jag inte har gått så åtminstonde stått stilla.

• MH76

Vågen visade -0,7 igår trots en massa fuskande under två veckor. Var inte där förra veckan och veckan före var det ju +-0. Blev jätteglad. Det visar väl på att mitt grundätande är bra och att det då finns utrymme för fuskande. Det är ju när man fuskar varje dag, vid varje måltid som kilona börjar komma och det gör jag ju inte nu. Nu ska jag försöka ta tag i detta lite mer dock. Har haft dålig motivation i det sista, men måste skärpa mig!!!

Svar på tråden Viktväktarna!