• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • ÅsaJo79
    MariaK skrev 2008-10-24 14:18:35 följande:
    Herregud 2.5 kg på 10 veckor det är inte acceptabelt!!!!!!!!!! Fortsätter det så här så är det ju knappt lönt............ Men jag har ju inte vatt duktig heller så vem försöker jag övertyga......... Har inte skrivit denna veckan men motionerar ju som innan så man tycker ju att det ska överväga om man stoppar i sig mer men det gör det inte det ser jag ju!!!!!!!!!Blev MC denna vecka o inte var jag duktig o tog sallad utan pommes o hamburgare........ o sen hade mannen min gjort chokladpudding o glass en kväll o då får man nog motionera ihjäl sig om jag ska kunna göra mig av med allt!!!!!Så ne har bara mig själv o skylla
    jag tror du lyckas om du håller dig till pointsen o räknar!!!
    Lycka till
    Kram
  • MariaK
    ÅsaJo79 skrev 2008-10-24 20:49:42 följande:
    jag tror du lyckas om du håller dig till pointsen o räknar!!!Lycka tillKram
    Ja jag ska absolut börja skriva igen för det här duger inte.......
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • stjärnljus

Bra där 2timearound!

Jag har spårat ur lite..! Ätit kakor, bullar och godis!!!!
    Nu tar jag några dagar off. På tisdag är det vägning igen och jag får ta den smällen. Sen ska jag ta i med hårdhandskarna!

• 2timearound
    stjärnljus skrev 2008-10-25 11:00:01 följande:
    Bra där 2timearound! Jag har spårat ur lite..! Ätit kakor, bullar och godis!!!! Nu tar jag några dagar off. På tisdag är det vägning igen och jag får ta den smällen. Sen ska jag ta i med hårdhandskarna!
    Tack! Man behöver lite peppning ibland.
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • MAGU

Jaha så var kryssningen avklarad med dricka (läs alkohol), middag på Ala carte-restuarangen, lunchbuffe och lite godis. Vad tycker ni jag ska räkna på det?!FundersamVisst är det väl så att de bara använder sig av ytterst lite fett och andra vv-produkter till maten? Och drinkarna borde ju vara blandade med lightdryck...eller?Räcka ut tungan

• Mammis70

Har varit med i vv sen vecka 35.

• yennie84

Jag har oxå spårat ut, fest igår 0 alkohol och idag blev det 4 pizzabita ATTANS

• ÅsaJo79

Helgerna känns jätte tuffa tycker jag... vi är ofta bortbjudna elle rhar öster själv.. måste komma på hur jag ska kunna underlätta dessa påfrestningar!!

Någon som har tipps??

• 2timearound
    ÅsaJo79 skrev 2008-10-26 21:31:27 följande:
    Helgerna känns jätte tuffa tycker jag... vi är ofta bortbjudna elle rhar öster själv.. måste komma på hur jag ska kunna underlätta dessa påfrestningar!!Någon som har tipps??
    När du bjuder själv så lagar du självklart mat som du kan kontrollera points-innehållet. Använd boken "Lätta Italien" eller liknade för goda rätter som inte känns så vardagliga. Man måste inte bjuda på dessert. Ärligt talat så blir många ganska tacksamma om man inte gör det. De flesta kämpar lite med vikten och de som inte gör det brukar inte gilla godsaker. Självklart äter de flesta när det bjuds men jag har börjat göra en riktigt god kopp kaffe istället och bjuda på några bitar mörk choklad. Det räcker för de flesta och Lindts Mint Intense är bara 2 p för 20 g.

När du går bort så får du lov att minimera p-intaget innan kvällen och sedan välja bort såsen och äta endast lite av det som är "farligt", som potatisgratäng osv.

Glöm inte bort vv-mantrat; "Man får äta av allt, bara inte hela tiden"
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • sunflower30

oh happy day!
    Tog mig i kragen o gick till VV idag (skippade förra v), var helt övertygad att jag gått upp allt jag tappade när jag var sjuk. Har inte räknat o inte ätit spec nyttigt heller. Så jag blev jätteglad när vågen visade +1kg, för det innebär att jag trots allt gått ned 1.6 kg de senaste 3 veckorna :)

Den här veckan SKA jag skriva upp allt. Den enda man lurar är sig själv.

Svar på tråden Viktväktarna!