• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • 2timearound
    Mary Cherry skrev 2008-10-29 16:04:39 följande:
    Nu har jag varit och vägt mig, minus 0,8 kg så det var ju helt ok. Nu har jag passerat mitt 10%-iga mål och så har jag bara 0,2 kg kvar till min tredje stjärna. Nu ska jag susa över till viktrastråden.
     & grattis!
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Mary Cherry
    2timearound skrev 2008-10-29 16:18:08 följande:
     & grattis!
    Tack! Jag såg nu när jag kollade i min viktbok att jag borde ha fått en stjärna idag, men när hon skrev i papperen där skrev hon att jag hade gått ner 8,8 kg, skumt.
  • pysselmajjo

hejsan!

Nu har man återigen hamnat i ett träsk av skitmat.
    Jag har en tendens att göra det när saker går åt h-vete...typ som nu när jag fick ut en tredjedel av min föräldrapenning jämfört med andra månader. Hade valt lite galen bland alternativen
    Då blir månaden knaper, och då väljer jag att frossa i all skit som finns hemma. Nån mer som är sån?
    Uscha!

• Limus
    pysselmajjo skrev 2008-10-30 07:06:05 följande:
    hejsan!Nu har man återigen hamnat i ett träsk av skitmat. Jag har en tendens att göra det när saker går åt h-vete...typ som nu när jag fick ut en tredjedel av min föräldrapenning jämfört med andra månader. Hade valt lite galen bland alternativen Då blir månaden knaper, och då väljer jag att frossa i all skit som finns hemma. Nån mer som är sån?Uscha!
    Jag är känsloätare - jag äter när jag ska fira, jag äter när jag är ledsen, jag äter när jag är arg eller saker g¨år mig emot. Det är helknäppt av mig, jag vet det, och jag försöker komma ur det beteendet. Speciellt beteendet att belöna mig med ngt gott, det är så förbaskat dumt.
  • Limus
    hejsan!Nu har man återigen hamnat i ett träsk av skitmat. Jag har en tendens att göra det när saker går åt h-vete...typ som nu när jag fick ut en tredjedel av min föräldrapenning jämfört med andra månader. Hade valt lite galen bland alternativen Då blir månaden knaper, och då väljer jag att frossa i all skit som finns hemma. Nån mer som är sån?Uscha!
    Jag är känsloätare - jag äter när jag ska fira, jag äter när jag är ledsen, jag äter när jag är arg eller saker g¨år mig emot. Det är helknäppt av mig, jag vet det, och jag försöker komma ur det beteendet. Speciellt beteendet att belöna mig med ngt gott, det är så förbaskat dumt.
  • Mary Cherry

Själv äter jag när jag har tråkigt, och det har jag typ jämt...

• MariaK

igår var jag på barnkalas o jag hade fasat för allt de brukas serveras där så som glass o kakor...... O det fick vi med o efter det så satte hon fram SMÖRGÅSTÅRTASkrikandes

Hade sån ångest sen så jag tog syskonvagnen o gick ut o gick en JÄTTE runda o sen ville jag cyklat med men det blev såååå kallt på kvällen så det hoppade jag.

Men sen till kvällsmat så stekte jag Wok o kassler så jag hoppas att det inte förstörde för mycket för mig för jag har kämpat o kämpat o ätit jättebra denna veckan.

Blev så ledsen förra veckan av plusset............

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • sunflower30

Tror jag har tipsat om detta förr men - SLÄNG UT SKITMATEN! Bättre att det hamnar i papperskorgen under vasken än att du använder din kropp som soptunna!!! Du har ju identifierat problemet o lösningen är inte långt borta. Vill övr i familjen äta skit så får de lägga undan det där du inte blir påmind om det stup i kvarten. Alternativt, lägg det onyttiga i plastpåsar o tejpa igen, på det sättet tänker man sig för både en o två gånger innan man börjar slita upp tejpen. Inte lika lätt som att "råka" sticka ned handen i chips/godis/kex-påsen. Keep on fighting, miss Pysselmajjo!
  • sunflower30
    MariaK skrev 2008-10-30 09:33:59 följande:
    igår var jag på barnkalas o jag hade fasat för allt de brukas serveras där så som glass o kakor...... O det fick vi med o efter det så satte hon fram SMÖRGÅSTÅRTA!!!
    Smörgåstårta är ett okynne... inte e det spec gott heller me all majonnäs o grejer. Hade du sparat ihop points o motionspoints??? Hur som haver så tror jag nästa vägn kommer gå bra om du räknar slaviskt fram tills dess :)
Svar på tråden Viktväktarna!