• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Mc angel

funkar det här med viktväktarna?.... jad hade tänkt å börja så fort min son fötts i Januari... jag måste gå ner i vikt....ska gifta mig nästa vinter.... men jag är inge bra på dieter å sånt...

Väntar på att vår lilla kille Max ska komma i Januari!
  • Mc angel

har svårt med det där med motivationen... menjag tänkte att de där mötena man har varje vecka kan nog vara en bra push....

9 kg på 9 veckor är ju fantastiskt.... grattis åt dig!..... hoppas jag skulle kunna det med....

• yennie84

klart du kan bara ge dig fan på det. sen måste man nog tänka till lite själv, varför vill jag gå ner i vikt. vill jag se ut sån här resten av mitt liv?. För mig handlade det om att få en sund inställning till mat innan min dotter blir typ 2 år.

• sunflower30

Mc angel skrev 2008-10-30 10:32:58 följande:

funkar det här med viktväktarna?.... jad hade tänkt å börja så fort min son fötts i Januari... jag måste gå ner i vikt....ska gifta mig nästa vinter.... men jag är inge bra på dieter å sånt...
    VV är ett enkelt "system", all mat har ett visst points-värde baserat på kalori- och fettinnehåll (enklare än att räkna kalorier). Man har ett individuellt pointsvärde per dag att äta, sen e det upp till en själv vad man lägger dem på. Man lär sig välja bra livsmedel helt enkelt. Men man kan offra nåra points på godsaker oxo, bara man räknar in det i det dagliga pointsintaget. Man kan oxo motionera ihop till extra points. I genomsnitt går man ned 0.5 - 1 kg i veckan. Du kan spana in våra resultat på:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

Om du kommer amma ditt barn (grattis förresten :) så får du massssa extrapoints för det behöver kroppen... så det är inget svältprogram. Motivationen, yep, vi i denna tråd vet allt om svackor, det är därför vi finns här o peppar varandra :)
  • MariaK
    sunflower30 skrev 2008-10-30 10:26:28 följande:
    Smörgåstårta är ett okynne... inte e det spec gott heller me all majonnäs o grejer. Hade du sparat ihop points o motionspoints??? Hur som haver så tror jag nästa vägn kommer gå bra om du räknar slaviskt fram tills dess :)
    Ja jag har alltid rätt mycket motions points i veckan från både spinningen o går varje dag....... Men nu är det nollat o det är inte kul inför helgen........

Men det är jag som ska laga halloween maten så det kommer bli kykling o fruktsallad
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • yennie84

Åhhh jag skall på dop i helgen och där serveras tårta och smögåstårta...SUCK e så jäla trött på alla sjukt lata människot som bara beställer smörgåstårta =) Nej jag skall ha partaj på kvällen och ville ha sparat lite points till dess...men jag skall äta innan jag går hemifrån och bara ta en liiiiiiiiten bit...det kan nog funka och sen käka sallad på kvällen

• MAGU

Sen kryssningen i helgen har jag kommit helt ur balans!!! Jag har fuskat varje dag! Jag har varje dag börjat med en bra frukost, sen vid lunch har det vart kört och då tänker jag att jag lika gärna kan fuska resten av dagen också.... Idag blev det Mc donalds och ikväll pannkakor....med GRÄDDE! Trots detta kom jag i mina jeans som jag kunde ha sist innan jag blev gravid med min yngsta son, dvs. för snart två år sen! DET om något gav mig motivationen tillbaka, så i morgon är jag en 1000% vv:are igen1

• Mc angel

Åh det låter jätte skoj verkligen.... jag tror jag kan klara det speciellt med er hjälp å mötena...*ler*..... längtar till sonen kommer ut nu så jag får börja.... vill gå ner i vikt!!!....var hos BM idag å hade gått upp 3 kg sedan sist... 96 kg väger man nu....

• MAGU
    MAGU skrev 2008-10-30 17:12:28 följande:
    Sen kryssningen i helgen har jag kommit helt ur balans!!! Jag har fuskat varje dag! Jag har varje dag börjat med en bra frukost, sen vid lunch har det vart kört och då tänker jag att jag lika gärna kan fuska resten av dagen också.... Idag blev det Mc donalds och ikväll pannkakor....med GRÄDDE! Trots detta kom jag i mina jeans som jag kunde ha sist innan jag blev gravid med min yngsta son, dvs. för snart två år sen! DET om något gav mig motivationen tillbaka, så i morgon är jag en 1000% vv:are igen1
    Eller i morgon?! Jag menar ju förstås redan ikväll!
Svar på tråden Viktväktarna!