• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Jessica1

Valters fam: Jag håller tummarna för din kusins barn. Du har rätt det sista man vill är att någon man känner får en/två extremprematurer, det är för mycket risker och i synerhet om de är i v. 23. Hoppas på något sätt att du har räknat lite fel och att de är åtminstone i v. 25... Men det måste vara skönt för dem att ha någon att prata med som har varit med om samma sak. Även om det inte gick så bra för min kompis barn så var det skönt att ha en kompis i alla fall som hade upplevt Neo tid...

Vi har haft en lung helg och stökat med G rum. Nu är det bara lite lull lull fix kvar...

• Full av förhoppning

åh fy vännen vad jobbigt Klart att allt kommer rusande tillbaka. Som för min faster när vi fick Elias.... så konstigt... känns som det är många prematurer som föds nu..... fast egentligen är de inte fler... bara fler som räddas och "räknas".
    Håller tummarna för att allt går bra.

Hört nåt från Valbone?? Har tänkt mycket på dem och hoppas så att allt går bra efter vad de fått gå igenom.

Här hände nåt helt bizzart i fredags eftermiddag.... det ringde på dörren och där stod en potatishandlare och ville sälja potatis... jag förklarade att jag inte hade pengar och att mitt kort knäcktes i en chipläsare när jag skulle betala julklappar till Isabelle.... han tyckte det var konstigt att jag inte tagit ut på banken och jag sade att jag haft fullt upp och varit i Eslöv hela dagen. Jaha jobbar du där frågade han då.
    Nä jag har varit på prematurträff svarade jag då rent spontant.
    Jaså har du en prematur, hur tidig då? 2,5 månader svarade jag.

Afan, ja mina tvillingar är ju bara en månad tidiga, men min exfrus brorsdotter låg i sängläge i 2,5 månader för vattnet gick och sen fick hon för tidigt, Han sade vad hon hette och jag fyllde i efternamnet och frågade om pojken hette Anton JA!!! Det var pazur här på FL som var den första jag hittade när jag sökte efter solskenshistorier med vattenavgång.... och jag fick rätta honom.... det var bara 2,5 veckor hon låg i sängläge innan Anton föddes 24+1

HUR LITEN ÄR VÄRLDEN????!!!!!??????!!!!

Valters familj skrev 2008-11-16 21:40:22 följande:
    Hur har ni det allihop?? Ljuvligt att sova Jessica, inte mkt osm ska till för att man ska känna sig som en ny människa! Helgen varit för kort som alltid här, men hur bra som helst! Fika o familjemys, shopping o kalas o underbara barn! Ja blir inte bättre än så tror jag! Mimmsa...jobbigt m datorn, så frustrerande m all skit som cirkulerar.. Det e bra m datorer m rättså skönt o va utan i perioder också, men såklart trevligast att få bestämma själv... Just nu känns det snurrigt här,  min pappa ringde nyss o berätta att min ena kusin o hans tjej fått tvillingar i fredags, det enda han fått höra va att de vägde 600 o att de va i Lund... Jag tror att hon va i vi 23...har försökt räkna..hon skulle ha i början på mars. Kräkfärdig o vill inget hellre än att byta m dem så att dem slipper...vi känner ju den världen... Vet ju såväl hur dem känner sig... Känns som om vi är mitt i det fortf o vill inte att andra ska behöva gå igenom det här...speciellt ovissheten... Delen med våra underbara barn som mår bra är så långt ifrån var dem e nu... I fre på dagen ringde min kusins mamma o tacka ja till dopet o då va det bra, eller ja hon hade gått ner till 50% o hade rätt ont men att d ändå va bra så det här har kommit så snabbt på (hon som fått barn). Min faster sa då, att hon (hon som fått barn) va så orolig o tänkte mkt på vad vi gått igenom... O det är verkligen en värld som inte går att förklara för nån annan...pratat m mostrar o min mormor nu i veckan, deras bild av vår neo tid e som nån gulligull historia, o det e väl skönt på ett vis,  men ändå så känns det så konstigt att det är vad dem tror... För som mormor sa att hon hade iallafall sett på sjukhuset på tv o de flesta klarar ju sig faktiskt! Jajo...  Aaa vad glad jag blev nu, fick precis svar på mitt mess till kusinen, de hade precis fått mata för första gången o pågarna va vid gott gry...mys! Kände att de va på ett bra ställe o ringer o förstår att det kommer att vara värdefullt m vår kontakt när de fått landa... Ja iallafall... Många kramar till er alla! Uppskattar er bara mer o mer  
    Elias är här
  • Valters familj

Hoppas oxå att jag räknat fel...!
    O att de känner sig starka o ringa snart så vi får höra hur d går för dem!

Ja det förstår jag J, även om utgången va annorlunda så är det ju själva världen som man behöver prata om o som ingen annan kan förstå...

Vad kul att ni börjar få ordning på hans rum, ser såklart spänt fram emot att se det färdiga resultatet! Förhandvisningen var ju så fin!

Faf...världen blir bara mindre o mindre tycker jag...hihi lustigt m potatissäljare, men det mesta funkar, o hade det bara funkar här i vår lilla avkrok till stad hade vi säkert fått tex grönsaker o så hemlevererat säsongsrätt kartonger! Men grymt långsökt..o att du sa nåt, jag hade blivit irriterad o tror han va en skummis...haha!

Vi har handlat en gång innan av en fiskbil som kör runt, så goood o fin fisk, så såg verkligen fram emot att de skulle komma igen!
    Förra v passade min mamma syrrans barn o då kom den där, denna veckan passa hon våra barn o då kom den här...o i fre kom den hem till dem..haha..3e gången samma människa öppnar dörren, fiskmannen blev helt paff!
    Men mamma va snäll o skicka hit dem här igen, så vi köpte 5kg lax, 2½ kg röding o räkspett...mmmm!
    O det va ett ex till mig upptäckte jag...ännu en liten värld..eller ja stad!

Men visst undrar man ibland vad saker betyder o hur det kan bli på vissa sätt ibland!?

Valbone, nä inte mer än att de varit hemma om o ...va det förra helgen de va in igen för han inte gick upp i vikt...
    Och så verkar det inte som om han har nån röst, kanske har de skadat nån nerv i Lund när han blev duktus op, han skriker inte...
    Hemska värld i vissa fall...
    Många tummar att hålla, men det gör jag så gärna, vill ju inget hellre än att alla våra små ska bli stora starka barn!

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Full av förhoppning

nä jag blev bara så himla paff när han reagerade så och frågade, men han var väldigt öppen och rakt på... men mycket trevlig och jag köpte 25 kg jättefin potatis
    På kvällen kom Isabelle med en stor potatis i handen och sade att hon ville ha sån vi åt igår (igår är allt som var innan idag) sån som man öppnade och åt med sked haha. Jahapp... hur tänkte du då, frågade jag henne. Jo då skulle hon micra potatisen så jag lät henne tvätta den och sen prickade vi hål med en gaffel och sen körde hon in potatisen i micron och satte igång den och resultatet blev perfekt Min duktiga tjej!!!

Idag har vi varit på badet... Elias ÄLSKADE det!!!!

Sitter och jäser framför tv just nu, koller på Numbers.

Hoppas så att allt löser sig både för din kusins barn och för Valbone...

Elias är här
  • Valters familj

Hon e så "redig" I!!
    Så kul att hon e så duktig, jag kan minsann själv! Härligt!

• BebisVagga
    Min tomte

Min tomte.. världens sötaste sådan.. hehe.. tycker jag iaf..
  • Valters familj

BV...inte världens för mig för det e ju mina egna barn, men väldigt söt e han!

FaF...va kul att E gillade badet! Det e så mysigt att bada när de e små!

Vi prata ju fika igår...funkar bra för mig med pastasallad!!

Så om jag gör pasta, dressing o nåt bakat...soda stream vattenbubbel o cola light bubbel.., kaffe o te...?

Vad har vi kvar då...feta, solt tomater...ruccola, tomat, gurka...kyckling o majs
    Delat på Faf, Jessica o Pia, blir bra va?
    Säg bara vad ni vill ta så kan jag messa Pia vad hon ska ta!

Har varit o tränat...helt slut...= storhandlat m båda barnen!!!

Kom hem m en diskborste, en påse kokos o 2 lime som jag inte visste om, V gick m egen vagn..hihi!

Lunch till mamma nu när barna sover!
    Kramar

• Valters familj

Eller så fixar jag vad vi ska ha o ni lägger varsin slant i barnens spargrisar!?
    Spelar ingen roll kan ändå fixa tillsammans när ni kommer!

• Full av förhoppning
    FIKA
    Var: Valters familj i Y-town

Valters familj - Kaffe,The, bubbelvatten, pasta, cola light, Dressing
    Full av förhoppning - soltorkade tomater, minimjölk, fetaost, tomater
    Jessica -
    Pia -

Kyckling, 
    majs, Ruccola, Gurka
    Elias är här
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-11-17 14:01:22 följande:
    BV...inte världens för mig för det e ju mina egna barn, men väldigt söt e han!FaF...va kul att E gillade badet! Det e så mysigt att bada när de e små!Vi prata ju fika igår...funkar bra för mig med pastasallad!!Så om jag gör pasta, dressing o nåt bakat...soda stream vattenbubbel o cola light bubbel.., kaffe o te...?Vad har vi kvar då...feta, solt tomater...ruccola, tomat, gurka...kyckling o majsDelat på Faf, Jessica o Pia, blir bra va?Säg bara vad ni vill ta så kan jag messa Pia vad hon ska ta!Har varit o tränat...helt slut...= storhandlat m båda barnen!!!Kom hem m en diskborste, en påse kokos o 2 lime som jag inte visste om, V gick m egen vagn..hihi!Lunch till mamma nu när barna sover!Kramar
    klart att dina barn e världens finaste oxå.. alla barn e världens finaste..
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2