åh fy vännen vad jobbigt
Klart att allt kommer rusande tillbaka. Som för min faster när vi fick Elias.... så konstigt... känns som det är många prematurer som föds nu..... fast egentligen är de inte fler... bara fler som räddas och "räknas".
Håller tummarna för att allt går bra.
Hört nåt från Valbone?? Har tänkt mycket på dem och hoppas så att allt går bra efter vad de fått gå igenom.
Här hände nåt helt bizzart i fredags eftermiddag.... det ringde på dörren och där stod en potatishandlare och ville sälja potatis... jag förklarade att jag inte hade pengar och att mitt kort knäcktes i en chipläsare när jag skulle betala julklappar till Isabelle.... han tyckte det var konstigt att jag inte tagit ut på banken och jag sade att jag haft fullt upp och varit i Eslöv hela dagen. Jaha jobbar du där frågade han då.
Nä jag har varit på prematurträff svarade jag då rent spontant.
Jaså har du en prematur, hur tidig då? 2,5 månader svarade jag.
Afan, ja mina tvillingar är ju bara en månad tidiga, men min exfrus brorsdotter låg i sängläge i 2,5 månader för vattnet gick och sen fick hon för tidigt, Han sade vad hon hette och jag fyllde i efternamnet och frågade om pojken hette Anton
JA!!!
Det var pazur här på FL som var den första jag hittade när jag sökte efter solskenshistorier med vattenavgång.... och jag fick rätta honom.... det var bara 2,5 veckor hon låg i sängläge innan Anton föddes 24+1
HUR LITEN ÄR VÄRLDEN????!!!!!??????!!!!
Valters familj skrev 2008-11-16 21:40:22 följande:
Hur har ni det allihop?? Ljuvligt att sova Jessica, inte mkt osm ska till för att man ska känna sig som en ny människa! Helgen varit för kort som alltid här, men hur bra som helst! Fika o familjemys, shopping o kalas o underbara barn! Ja blir inte bättre än så tror jag! Mimmsa...jobbigt m datorn, så frustrerande m all skit som cirkulerar.. Det e bra m datorer m rättså skönt o va utan i perioder också, men såklart trevligast att få bestämma själv... Just nu känns det snurrigt här, min pappa ringde nyss o berätta att min ena kusin o hans tjej fått tvillingar i fredags, det enda han fått höra va att de vägde 600 o att de va i Lund... Jag tror att hon va i vi 23...har försökt räkna..hon skulle ha i början på mars. Kräkfärdig o vill inget hellre än att byta m dem så att dem slipper...vi känner ju den världen... Vet ju såväl hur dem känner sig... Känns som om vi är mitt i det fortf o vill inte att andra ska behöva gå igenom det här...speciellt ovissheten... Delen med våra underbara barn som mår bra är så långt ifrån var dem e nu... I fre på dagen ringde min kusins mamma o tacka ja till dopet o då va det bra, eller ja hon hade gått ner till 50% o hade rätt ont men att d ändå va bra så det här har kommit så snabbt på (hon som fått barn). Min faster sa då, att hon (hon som fått barn) va så orolig o tänkte mkt på vad vi gått igenom... O det är verkligen en värld som inte går att förklara för nån annan...pratat m mostrar o min mormor nu i veckan, deras bild av vår neo tid e som nån gulligull historia, o det e väl skönt på ett vis, men ändå så känns det så konstigt att det är vad dem tror... För som mormor sa att hon hade iallafall sett på sjukhuset på tv o de flesta klarar ju sig faktiskt! Jajo... Aaa vad glad jag blev nu, fick precis svar på mitt mess till kusinen, de hade precis fått mata för första gången o pågarna va vid gott gry...mys! Kände att de va på ett bra ställe o ringer o förstår att det kommer att vara värdefullt m vår kontakt när de fått landa... Ja iallafall... Många kramar till er alla! Uppskattar er bara mer o mer