• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Jodli..va det www.gangstar.se ? Har varit bjuden på ett par såna men det har aldrig blivit av, men tycker kläderna ser fina ut!
    Jeansen ser ut att passa på V..hihi.. Blev det nåt handlat?
    Då e tiden bara 2v efter så samma samma ändå!

Hoppas ni haft det bra idag ni som varit iväg i Eslöv!?
    De i Kristianstad har aldrig kommit igång m nån föräldragrupp, de har haft det innan, men vad jag har förstått så är det ssk som håller i mottagningen som inte hinner.
    Ville så gärna innan, men nu är vi på väg på egen hand o vår neo tid o allt innan känns som om jag bearbetar bra med er härinne, o Jodli  som vi dela rum m så länge kan jag ju tjata isönder om tex personalen..hahaha..
    Men det hade ju varit trevligt att bli erbjuden det, o sen själv kunnat ta ställning till det!

Tror barnen har en förkylning på G...o kanske en sista kindtand för V...spänningen är olidlig...! Man känner ju minsta lilla förändring på de små.
    O i förrgår sa jag att det  e helt otroligt att det e 2 månader sen d va nåt....att man aldrig lär sig o inte säger såna saker...

Nu ska vi baka pizza o ha fredags mys!

Kram  M

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Jodli

Ja, det var gangstar. Kläderna var fina men jag kände att det var väldigt pojkigt även om det var så att det skulle passa flickorna med. Jag köpte en liten klänning till E med mönster av dom små djuren.(Rut på deras överblickskollektion)
    Jeansen verkade bra för dom har ställbart gummiband i midjan. V hade säkert blivit tjusig i sådana.:)
    Förresten så har det kommit grundfärg på trappan i hallen.... :) Det du...

• Mimmsa67

Full av F är rapsolja särskilt bra för för att hjälpa magen på vägen? Kanske iofs inte så aptitligt på gröten men man kan ju tänka på det när man börjar göra införa vanlig mat.

Har lånat en bok om spädbarnsmassage så att både jag och mannen kan komma i gång. Jag gick en kurs för nästan 8 år sedan, men behöver fräscha upp mig så att jag kommer i håg "hela programmet" och mannen vill lära sig. Ska se om vi kan få en lugn timme med lite mys och massage i morgon

• Full av förhoppning

Oljan är mest för omega 3 för att lilleman inte var så glad i fisken Men det funkade faktiskt i gröten också .... jag provade haha
    Men olja i maten är känt för att kunna få bajset utkrystat lättare... det glider ju bättre

Trevlig åktur med Jessica idag och trevlig Eslövträff

Brorsan + tjej här... guitar hero ... not my cup of tea

Kram

Elias är här
  • BebisVagga

Idag ska förhoppningsvis rummet bli klart.. eller nja klart o klart.. färgen iaf.. sen ska vi ha lister o valv bara..

i morgon ska vi till älmhult o köpa en fint 8manna bord jag hittade på blocket för 950 kr. ett fint furubord..

• Mimmsa67

Har lyckats få en Trojansk häst i vår andra dator nu så nu kopplar vi ner vår sista fungerande dator innan den också kraschar! Verkar ju som att vårt virusskydd ligger på latsidan. Behövs nog en rejäl översyn av våra datorer, men det blir i alla fall inte i dag.
    Passar på att slänga iväg en helgkram från biblioteket! Nu ska vi låna lite böcker och filmer, sen hem och laga lite god mat och ha en skön kväll med barnen!

Kram

• Jessica1

Faf: Kul att du ville åka med den sista biten, jag kunde ju ha ringt lite tidigare (lätt att vara efterklok, eller hur)... Det var som vanligt en mycket trevlig träff...

Lillen har sovit 7 timmar i sträck i natt, jag var alldeles salig när jag blev väckt av honom så sent, kände mig alldels utvilad . De två tidigare nätterna har varit riktiga ätar nätter. M tog hand om honom igår kväll så att jag fick sova några timmar på kvällen också, hans motiviation "du såg ut att behöva det" stämde rätt väl.

Visst är det kul nu när man börjar få lite ork över till att tänka på heminredning. Att få en prematur tar på krafterna rätt duktigt.

Jodli: gangstar kläderna var ju rätt söta, fast du har rätt de såg rätt pojkiga ut. Men klänningarna var ju bedårande tuffa...

• Valters familj
    Valters familj skrev 2008-11-09 14:34:08 följande:
    Constantin      född 080115 bf 080417 (3 mån)Valter             född 080407 bf 080720 (3,5 mån)Elias               född 080412 bf 080622 (2,5 mån)Elin                född 080422 bf 080802 (3.5 mån)Astrid             född 080426 bf 080810 (3.5 mån)Gabriel           född 080429 BF 080806 (3 mån)Gustav           född 080509 bf 080802 (3 mån)'Simon            född 080618 bf  080910 (3 mån)Arvid o RasmusLite andra kompisar som vi håller kontakt medIsabellaEmmaAlbin
  • Valters familj

Hur har ni det allihop??

Ljuvligt att sova Jessica, inte mkt osm ska till för att man ska känna sig som en ny människa!

Helgen varit för kort som alltid här, men hur bra som helst!
    Fika o familjemys, shopping o kalas o underbara barn! Ja blir inte bättre än så tror jag!

Mimmsa...jobbigt m datorn, så frustrerande m all skit som cirkulerar..
    Det e bra m datorer m rättså skönt o va utan i perioder också, men såklart trevligast att få bestämma själv...

Just nu känns det snurrigt här,  min pappa ringde nyss o berätta att min ena kusin o hans tjej fått tvillingar i fredags, det enda han fått höra va att de vägde 600 o att de va i Lund...
    Jag tror att hon va i vi 23...har försökt räkna..hon skulle ha i början på mars.
    Kräkfärdig o vill inget hellre än att byta m dem så att dem slipper...vi känner ju den världen... Vet ju såväl hur dem känner sig...
    Känns som om vi är mitt i det fortf o vill inte att andra ska behöva gå igenom det här...speciellt ovissheten...
    Delen med våra underbara barn som mår bra är så långt ifrån var dem e nu...
    I fre på dagen ringde min kusins mamma o tacka ja till dopet o då va det bra, eller ja hon hade gått ner till 50% o hade rätt ont men att d ändå va bra så det här har kommit så snabbt på (hon som fått barn).
    Min faster sa då, att hon (hon som fått barn) va så orolig o tänkte mkt på vad vi gått igenom...

O det är verkligen en värld som inte går att förklara för nån annan...pratat m mostrar o min mormor nu i veckan, deras bild av vår neo tid e som nån gulligull historia, o det e väl skönt på ett vis,  men ändå så känns det så konstigt att det är vad dem tror...
    För som mormor sa att hon hade iallafall sett på sjukhuset på tv o de flesta klarar ju sig faktiskt! Jajo... 

Aaa vad glad jag blev nu, fick precis svar på mitt mess till kusinen, de hade precis fått mata för första gången o pågarna va vid gott gry...mys!
    Kände att de va på ett bra ställe o ringer o förstår att det kommer att vara värdefullt m vår kontakt när de fått landa...

Ja iallafall...

Många kramar till er alla!
    Uppskattar er bara mer o mer

• BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-11-16 21:40:22 följande:
    Hur har ni det allihop??Ljuvligt att sova Jessica, inte mkt osm ska till för att man ska känna sig som en ny människa!Helgen varit för kort som alltid här, men hur bra som helst!Fika o familjemys, shopping o kalas o underbara barn! Ja blir inte bättre än så tror jag!Mimmsa...jobbigt m datorn, så frustrerande m all skit som cirkulerar..Det e bra m datorer m rättså skönt o va utan i perioder också, men såklart trevligast att få bestämma själv...Just nu känns det snurrigt här,  min pappa ringde nyss o berätta att min ena kusin o hans tjej fått tvillingar i fredags, det enda han fått höra va att de vägde 600 o att de va i Lund...Jag tror att hon va i vi 23...har försökt räkna..hon skulle ha i början på mars.Kräkfärdig o vill inget hellre än att byta m dem så att dem slipper...vi känner ju den världen... Vet ju såväl hur dem känner sig...Känns som om vi är mitt i det fortf o vill inte att andra ska behöva gå igenom det här...speciellt ovissheten...Delen med våra underbara barn som mår bra är så långt ifrån var dem e nu...I fre på dagen ringde min kusins mamma o tacka ja till dopet o då va det bra, eller ja hon hade gått ner till 50% o hade rätt ont men att d ändå va bra så det här har kommit så snabbt på (hon som fått barn).Min faster sa då, att hon (hon som fått barn) va så orolig o tänkte mkt på vad vi gått igenom...O det är verkligen en värld som inte går att förklara för nån annan...pratat m mostrar o min mormor nu i veckan, deras bild av vår neo tid e som nån gulligull historia, o det e väl skönt på ett vis,  men ändå så känns det så konstigt att det är vad dem tror...För som mormor sa att hon hade iallafall sett på sjukhuset på tv o de flesta klarar ju sig faktiskt! Jajo... Aaa vad glad jag blev nu, fick precis svar på mitt mess till kusinen, de hade precis fått mata för första gången o pågarna va vid gott gry...mys!Kände att de va på ett bra ställe o ringer o förstår att det kommer att vara värdefullt m vår kontakt när de fått landa...Ja iallafall...Många kramar till er alla!Uppskattar er bara mer o mer 
    usch.. skulle aldrig vilja byta.. vill aldrig uppleva det igen. nej någon gulligull sommar har vi inte haft direkt..

Hoppas dem det går lika bra för dem som det gått för oss.. Hälsa henne all lycka till..
Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2