• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    LinnenMinnen skrev 2008-09-10 15:47:48 följande:
    Hej hej!Får man vara med?Är en gravid tjej från Linköping! Känner igen en person härifrån som är urtrevlig så jag hoppas resten är det med
    Välkommen
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Hej hej!Får man vara med?Är en gravid tjej från Linköping! Känner igen en person härifrån som är urtrevlig så jag hoppas resten är det med
    Självklart får du vara med här du kanske oxå vill följa med och köpa bebbekläder i slutet på månaden??

Familjetrollet: självklart får du oxå följa med
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • thelifesaviour
    Vad roligt med en till ny. :)
    Hej!
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 15:51:14 följande:
    Familjetrollet: Nja, två inkomster har vi knappt, eller vi har ju det, men det jag får varje månad kan man knappt kalla nån stor inkomst. Får ut 5.300 kr varje månad eftersom jag inte tar ut så många mammadagar. Så det är min sambo som får dra det tunga lasset för ekonomin helt själv nästan.
    här är det bara maken som har inkomst.jag har ingen rätt till nån ersättning.vårdc menar att jag inte behöver vara sjukskriven trots svår värk då jag inte har nått jobb.

sist blev jag så sur o sårad på vårdc.då jag var där pga svår värk o smärta.jag både skrev och grät då jag inte stod ut med smärta o värken längre.då tyckte gubben att jag kunde söka jobb på servicehus.hur f'n ska jag kunna lyfta när jag har jättesvår värk och urkass på att kunna hålla i en bricka utan att tappa den!ibland verkar de inte fatta ett jota på vårdc.

tyvärr börkjar värken komma tillbaka igen.vissa dagar vill man knappt röra sig eller lyfta ett glas
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Mammatill4a
    thelifesaviour skrev 2008-09-10 15:49:01 följande:
    Oh, jag är avundsjuk!har alltid velat åka till gekås, men det har liksom aldrig blivit av!
    hehe jag har heller aldrig varit där , har inte haft varken tid el inkomst till de, plus att man inte har barnvakt till alla barnen samtidigt..
  • LinnenMinnen

Åhh vad kul att man inte blev dissad! De e svårt med sånna här trådar tycker jag!

Ja visst vill jag följa med och shoppa kläder beror dock på tider då jag jobbar 100% med !

• thelifesaviour
    Mammatill4a skrev 2008-09-10 15:58:29 följande:
    hehe jag har heller aldrig varit där , har inte haft varken tid el inkomst till de, plus att man inte har barnvakt till alla barnen samtidigt..
    Ska nog försöka lura karlskrället att köra ner mig dit! ;D
  • LinnenMinnen
    Familjetrollet skrev 2008-09-10 15:58:15 följande:
    här är det bara maken som har inkomst.jag har ingen rätt till nån ersättning.vårdc menar att jag inte behöver vara sjukskriven trots svår värk då jag inte har nått jobb.sist blev jag så sur o sårad på vårdc.då jag var där pga svår värk o smärta.jag både skrev och grät då jag inte stod ut med smärta o värken längre.då tyckte gubben att jag kunde söka jobb på servicehus.hur f'n ska jag kunna lyfta när jag har jättesvår värk och urkass på att kunna hålla i en bricka utan att tappa den!ibland verkar de inte fatta ett jota på vårdc.tyvärr börkjar värken komma tillbaka igen.vissa dagar vill man knappt röra sig eller lyfta ett glas
    Usch det där lät inget kul alls.Har du inte fått någon diagnos?
  • Mammatill4a
    LinnenMinnen skrev 2008-09-10 15:59:32 följande:
    Åhh vad kul att man inte blev dissad! De e svårt med sånna här trådar tycker jag!Ja visst vill jag följa med och shoppa kläder beror dock på tider då jag jobbar 100% med !
    ja men de går ju att ta de nån em när du slutat el jobbar du olika.. går ju på helger med, mig spelar de ingen roll bara man umgås,shoppar och tar ev fika..
    thelifesaviour skrev 2008-09-10 16:00:30 följande:
    Ska nog försöka lura karlskrället att köra ner mig dit! ;D
    hehe de tycker ja allt du
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2008-09-10 15:58:15 följande:
    här är det bara maken som har inkomst.jag har ingen rätt till nån ersättning.vårdc menar att jag inte behöver vara sjukskriven trots svår värk då jag inte har nått jobb.sist blev jag så sur o sårad på vårdc.då jag var där pga svår värk o smärta.jag både skrev och grät då jag inte stod ut med smärta o värken längre.då tyckte gubben att jag kunde söka jobb på servicehus.hur f'n ska jag kunna lyfta när jag har jättesvår värk och urkass på att kunna hålla i en bricka utan att tappa den!ibland verkar de inte fatta ett jota på vårdc.tyvärr börkjar värken komma tillbaka igen.vissa dagar vill man knappt röra sig eller lyfta ett glas
    Förstår hur du har det.  Jag har ju min reumatism i ryggen så jag har apont i den hela tiden. Vissa dagar kommer jag ingenstans, då får sambon vara hemma från jobbet då jag inte ens kan gå på toa själv.
    Jag fick ingen sjukersättning i höstas, vc tyckte att jag skulle vara sjukskriven men inte fk, men efter mycket om o men o överklagan så fick jag rätt!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping