• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Catbride

Hallå?! Jag e nyinflyttad till Linköping, så jag hänger gärna på här också. Jag förstår att ni hållit på ett tag

LinnenMinnen (å andra gravida förstås): Jag har startat en tråd som heter typ "Vi i Linköping som ska ha barn vintern 08/09" - du får jättegärna hänga på där också! När ska du ha? Är det fler här i tråden som är gravida? Skulle vara så roligt å få kontakt med fler blivande mammor iom att jag inte känner så många i stan.
    Flyttade hit i april för maken å jobbet, är 31 år gammal å väntar mitt första barn i januari.

• thelifesaviour
    Catbride skrev 2008-09-10 16:28:54 följande:
    Hallå?! Jag e nyinflyttad till Linköping, så jag hänger gärna på här också. Jag förstår att ni hållit på ett tag LinnenMinnen (å andra gravida förstås): Jag har startat en tråd som heter typ "Vi i Linköping som ska ha barn vintern 08/09" - du får jättegärna hänga på där också! När ska du ha? Är det fler här i tråden som är gravida? Skulle vara så roligt å få kontakt med fler blivande mammor iom att jag inte känner så många i stan. Flyttade hit i april för maken å jobbet, är 31 år gammal å väntar mitt första barn i januari.
    Jag hoppas verkligen att jag är gravid alldeles snart! Då får jag ju lite senare än vad ni två får, så kan ni ge mig alla kloka råd sedan. ;)
    Och hej & välkommen.
  • Catbride

Tack!

thelifesavior: Håller tummarna för dig då! Blir det första i så fall? Har ni försökt länge? Du är så välkommen att hänga på! Då kan du komma med stormage när vi har mammafika nästa vår då

• LinnenMinnen

Svar till familjetrollet

vissa trådar är trista då man inte ens blir välkomnad osv.dock får man tänka på vad man skriver då det finns folk som snokar och hånar en bakom ryggen osv.trist att folk gör så

VA? Nej vad hemskt... Men varför gör folk så?

• Catbride

Tyvärr så finns det väl allt möjligt folk på sånna här forum - precis som det finns ute i vida världen.
    Här kan man dessutom vara anonym - å då är det såååå mycket lättare att "snacka skit", trycka ner och vara den som "vet bäst". Det är otroligt vad folk skriver på vissa trådar - utan att tänka på att ett skrivet ord faktiskt kan såra minst lika mycket som ett sagt ord.

Man får sålla bland trådarna och inläggen, och inte försöka ta åt sig ibland.
    Men vem vet - de som skriver taskiga saker kanske mår bättre av det...

• Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-10 16:20:56 följande:
    jag kommer när maten är klarvi ses imorrn
    hehe det var så gott
    thelifesaviour skrev 2008-09-10 16:22:29 följande:
    Blev potatismos för oss idag också.Det var så länge sedan, det var värt allt potatisskalande. :)
    visst är det, bara knapra panodil när ryggen börjar värka
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-10 16:24:47 följande:
    Ska oxå laga middag nu, blir potatismos här med o järpar.
    Äkta potatismos är såååå Gott längtat efter de hela sommaren och nu äntligen fick man den helt underbart gott..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Hallå?! Jag e nyinflyttad till Linköping, så jag hänger gärna på här också. Jag förstår att ni hållit på ett tag LinnenMinnen (å andra gravida förstås): Jag har startat en tråd som heter typ "Vi i Linköping som ska ha barn vintern 08/09" - du får jättegärna hänga på där också! När ska du ha? Är det fler här i tråden som är gravida? Skulle vara så roligt å få kontakt med fler blivande mammor iom att jag inte känner så många i stan. Flyttade hit i april för maken å jobbet, är 31 år gammal å väntar mitt första barn i januari.
    hehe hänger redan i den tråden. kul att du hhittade hit oxå.. är i v 34 på fredag
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Leos och Vincents mamma

Mammatill4a: Är det fortfarande fika hos dig imorgon?
    Jag tänkte komma, om nu inte Vincent är supergnällig o har feber, har haft lite feber idag, men det är nog efter sprutan igår, så imorgon borde det ha försvunnit.
    10.30 vid macdonalds?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana

Här är en till som försöker bli gravid (tredje försöket gillt brukar det väl vara, och hoppas på det!)

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • cocacarro

God kväll! Här har man stoppat barnen i säng och tar en liten paus innan man ska orka sig på lite städning.

Välkommen till er nya! Jag är också rätt ny här i tråden och har flyttat hit till Linköping i sommar.

Åh, Ullared är så kul! Var ett par år sen jag var där nu men förut åkte vi dit två gånger om året och shoppade loss.

Familjetrollet och Leo och Vincent: Så jobbigt för er med eran värk. Min mamma har haft problem sen jag var liten med reumatism och andra värkar så jag vet hur jobbigt det kan vara med vc och fk

Svar på tråden VI från Linköping