• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana

Ni som är kunniga på barn:

Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor.

Tips, råd?

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-09-11 10:31:25 följande:
    Ni som är kunniga på barn:Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor. Tips, råd?
    Höj gärna upp huvudändan på sängen. Har lite retningar i halsen känner hon inte av dom lika mycket som om hon ligger helt plant.
  • Familjetrollet
    Ni som är kunniga på barn:Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor. Tips, råd?
    kan fara falsk krupp ,då hostar barn då de kiknar/tappar andan.sonen hade det ofta som barn
    Mammatill4a skrev 2008-09-11 09:18:20 följande:
    vi är ev inte hemma nästa fredag, ska ner till åtvid och fira mitt kusin barn som fyller 3 år , hehe ja de kommer bli fullt hos mig idag ,men de är bara kul med besök..
    då får du gå med i min somna i soffan klubbenSkrattandevi ses strax
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-09-11 10:55:40 följande:
    Höj gärna upp huvudändan på sängen. Har lite retningar i halsen känner hon inte av dom lika mycket som om hon ligger helt plant.
    Jo, fast så har hon legat i snart två veckor och det har inte hjälpt något.. hostan har bara blivit värre
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • thelifesaviour

Huh! Jag har varit på en underbar föreläsning, men ikväll måste jag sitta på möte i norrköping hela kvällen. :( Urk!

• Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-11 09:41:23 följande:
    Nu går jag till bussen mammatill4a, ses snart
    Tack för besöket gisses vad V kunde fara runt, förstår om du inte få så mkt gjort hemma. och köper gärna er babysitter..
    Ja tycker du ska söka för de, och hoppas på att de hittar nåt , men idag är läkarna inte så hjälpsamma när de gäller barn ,vi går privat med almas hosta hos en barnläkare på drottningatan...
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Leos och Vincents mamma
    Kan vara falsk krupp. Leo hade så för 1,5 år sen. Var jättejobbigt! Vi fick åka in till akuten flera ggr för att han hostade så mycket o knappt fick luft.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Tack mammatill4a för trevligt sällskap o gott fika
    Vincent somnade som en stock i vagnen när jag gick så nu sover han sött.
    Nu ska jag passa på att vila i soffan en liten stund innan vi ska till dagis o hämta Leo.

• Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-11 13:08:43 följande:
    Tack mammatill4a för trevligt sällskap o gott fika Vincent somnade som en stock i vagnen när jag gick så nu sover han sött.Nu ska jag passa på att vila i soffan en liten stund innan vi ska till dagis o hämta Leo.
    ja han var ju en aningen trött, lilla killen
    Hoppas du får den vila som du behöver,
    jag ska äta en pan pizza så skrutt bli glad och sen ska ja vila en snabbis med innan det är hämtning på dagis och fika där..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~

mammatill4a: Ja, han är verkligen en riktig vilding, mer vild än tam O han är bara 5,5 månad, undrar hur det då blir om några månader! O när han väl börjar krypa ordentligt, hua, då kommer jag aldrig mera kunna fika med er

Svar på tråden VI från Linköping