• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • NoahLeah

Kelly´s är mitt favoritställe här i stan

Firstandhappy skrev 2008-09-23 19:32:59 följande:
    hehehe tur att det finns någon som har koll på läget..en annan brukar bara hamna där det finns billig öl... favvokrog.. Kellys i sthlm.. 19kr/st
  • Firstandhappy
    NoahLeah skrev 2008-09-23 19:43:23 följande:
    Kelly´s är mitt favoritställe här i stan
    och här i stan är?? hade du flyttat??
  • NoahLeah

ja, jag bor i Märsta (Arlanda).
    Flyttade till Stockholm vintern 200o sen flyttade jag tillbaks till Lkpg 2001 och både där 1 år sen upp hit igen.
    Nu har sambon (som är infödd stockholmare) och jag bestämt oss för att flytta ner till Linköping om 1-2 år..ska ju hitta jobb o bostad först

Firstandhappy skrev 2008-09-23 19:45:53 följande:
    och här i stan är?? hade du flyttat??
  • Firstandhappy
    NoahLeah skrev 2008-09-23 19:50:19 följande:
    ja, jag bor i Märsta (Arlanda).Flyttade till Stockholm vintern 200o sen flyttade jag tillbaks till Lkpg 2001 och både där 1 år sen upp hit igen. Nu har sambon (som är infödd stockholmare) och jag bestämt oss för att flytta ner till Linköping om 1-2 år..ska ju hitta jobb o bostad först
    ah på det sättet, vi bodde på medborgarplatsen när vi bodde där så det var nära o bra, flyttade ner till Mjölby när vi skulle få barn för att ha närmare till familj och vänner, nu blir det linköping eftersom vi båda jobbar där o vi planerar bejbi nr 2
  • NoahLeah

Samma anledning till att vi flyttar ner, vill ha närmre till familj och vänner. Här uppe har vi bara sambons bror som vi sällan träffar och när vi ska skaffa ett syskon til Noah lan det def vara bra med barnvakt på nära håll.
    När Noah föddes fick mamma o pappa sätta sig i bilen mitt i natten för att komma upp o vara "barnvakt" åt sambons tonåring (klarar sig inte själv) samt kattvakt.

Firstandhappy skrev 2008-09-23 19:52:09 följande:
    ah på det sättet, vi bodde på medborgarplatsen när vi bodde där så det var nära o bra, flyttade ner till Mjölby när vi skulle få barn för att ha närmare till familj och vänner, nu blir det linköping eftersom vi båda jobbar där o vi planerar bejbi nr 2
  • Firstandhappy
    NoahLeah skrev 2008-09-23 19:56:07 följande:
    Samma anledning till att vi flyttar ner, vill ha närmre till familj och vänner. Här uppe har vi bara sambons bror som vi sällan träffar och när vi ska skaffa ett syskon til Noah lan det def vara bra med barnvakt på nära håll.När Noah föddes fick mamma o pappa sätta sig i bilen mitt i natten för att komma upp o vara "barnvakt" åt sambons tonåring (klarar sig inte själv) samt kattvakt.
    ja familjen är guld värd med små..
  • Guardian Angel 07

Hej på er tjejer!
    Hur har ni det ikväll? Själv är jag fortfarande förkyld, men mår lite bättre. Nathalie mår alldeles utmärkt det går fort framåt för henne i utveckling, lär sig alltid något nytt varje dag

Fru T: Grattis till ditt starka pluss hur känns det?

• Fru T

Guardian Angel 07 skrev 2008-09-23 20:50:00 följande:

Hej på er tjejer! Hur har ni det ikväll? Själv är jag fortfarande förkyld, men mår lite bättre. Nathalie mår alldeles utmärkt det går fort framåt för henne i utveckling, lär sig alltid något nytt varje dag Fru T: Grattis till ditt starka pluss hur känns det?
    Det känns typ HIHIHIHIiiiii

ringde å fick tid för första träffen hos bm i morse å ska dit den 14e bara info å så men efter samtalet i morse satt ja å fnissa en stund, det gick liksom upp för mig att dääämit det har ju hänt nu

måendet är det lite si å så med, tycker allt lucktar pecka å mår småilla så gott som helatiden, har kräkits lite, tuttarna ja dom känns att dom sitter där å inte behövs där nån operation nu å så lite mojvärk typ deråt imellanåt... men förövrigt är det toppen

JAG VILL HA KRÄFTOR NUUUU!
  • Firstandhappy
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-23 20:50:00 följande:
    Hej på er tjejer! Hur har ni det ikväll? Själv är jag fortfarande förkyld, men mår lite bättre. Nathalie mår alldeles utmärkt det går fort framåt för henne i utveckling, lär sig alltid något nytt varje dag Fru T: Grattis till ditt starka pluss hur känns det?
    visst är det underbart, varje ny dag kommer de med någon liten egenhet som gör att man förundras, fast idag har William lärt sig att han kan skrika så det är väl inget man hoppar av glädje över förstås, fast det är sött på sitt egna lilla vis.
  • Guardian Angel 07

Fru T: Vad glad jag blir för din skull, så som ni har kämpat vad var din makes första reaktion? har du sagt något till dina föräldrar/syskon än? inte så kul med illamående, men det finns ju tabletter mot det om det blir alldeles för jobbigt! Hoppas du slipper foglossning och klåda sen!
    Inget annat du är sugen på? det kanske kommer senare i graviditeten

Firstandhappy: haha, Nathalie har också börjat med det för ett tag sen, och f-n vad högt det låter, nästan så man får ont i öronen

Svar på tråden VI från Linköping