• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Fru T skrev 2008-10-01 10:13:19 följande:
    ja ska inte dit fören den 14e va den tidigaste tiden dom hade sa hon..
    Haha, stackare! Hon hade en tid idag men det tyckte jag var lite väl tidigt... så då fick jag en tid nästa vecka istället.

Men det kanske har att göra med att jag har barn innan.... det är inte inskrivning utan bara lite familjekoll.. sen får man tid för inskrivning.  Skall be dem om VUL då. Gör de det på kvinnohälsan, eller skall man till sjukhuset då?
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2008-10-01 10:14:12 följande:
    Haha.... där ser man! Får hoppas att du plussar den här månaden då... drygt två veckor kvar till ÄL, sen är det bara att ta fritt från jobbet och köra på som galningar.Tipsa! Jag bestämde mig för att åka hem till mina föräldrar under ÄL för att mina två andra graviditeter blev ju till hemma hos dem... och Wups! Nu är man gravid.... mycket mystiskt... Men om det stämmer så skall jag köra på det nästa gång jag vill ha barn (direkt så slipper jag gå å våndas månad ut å in)
    Ja, hoppas också på plus nu! :)
    Vi tänker köra stenhårt. ;) Enligt FL-räknaren kommer jag ha min ÄL mellan den 7 och 12 någon gång. Hoppas hoppas! Skönt att mensen kom igång direkt efter p-pillerstoppet iaf!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-01 10:14:12 följande:
    Haha.... där ser man! Får hoppas att du plussar den här månaden då... drygt två veckor kvar till ÄL, sen är det bara att ta fritt från jobbet och köra på som galningar.Tipsa! Jag bestämde mig för att åka hem till mina föräldrar under ÄL för att mina två andra graviditeter blev ju till hemma hos dem... och Wups! Nu är man gravid.... mycket mystiskt... Men om det stämmer så skall jag köra på det nästa gång jag vill ha barn (direkt så slipper jag gå å våndas månad ut å in)
    hoppla.min son blev till i ett hus som inte var det smartaste att avla barn iSkrattande
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-01 10:19:13 följande:
    Haha, stackare! Hon hade en tid idag men det tyckte jag var lite väl tidigt... så då fick jag en tid nästa vecka istället. Men det kanske har att göra med att jag har barn innan.... det är inte inskrivning utan bara lite familjekoll.. sen får man tid för inskrivning.  Skall be dem om VUL då. Gör de det på kvinnohälsan, eller skall man till sjukhuset då?
    jag har fått göra alla vul på sjukhuset
    thelifesaviour skrev 2008-10-01 10:19:34 följande:
    Ja, hoppas också på plus nu! :)Vi tänker köra stenhårt. ;) Enligt FL-räknaren kommer jag ha min ÄL mellan den 7 och 12 någon gång. Hoppas hoppas! Skönt att mensen kom igång direkt efter p-pillerstoppet iaf!
    FL äl och bf stämde aldrig på mig.jag har turen att veta exakt när jag har äl.så förrförra graviditeten visste jag redan på dag 14 att jag var gravid då jag inte fick nån mens ca 1 vecka efter äl.ingen trodde mig,de sa att det var omöjligt att veta att man var på dag 14.men de fick fel och jag hade rättGlad
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-01 10:20:34 följande:
    hoppla.min son blev till i ett hus som inte var det smartaste att avla barn i
    Nu blir man ju nyfiken.. Vad var det för hus? Ladugården, husvagn, vedbon, offentlig toalett?
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2008-10-01 10:23:36 följande:
    FL äl och bf stämde aldrig på mig.jag har turen att veta exakt när jag har äl.så förrförra graviditeten visste jag redan på dag 14 att jag var gravid då jag inte fick nån mens ca 1 vecka efter äl.ingen trodde mig,de sa att det var omöjligt att veta att man var på dag 14.men de fick fel och jag hade rätt
    Nä.. Det är klart att det kanske inte stämmer.
    Så vi kör på hela tiden. :)
  • thelifesaviour

Nehej, dags att cykla till Skäggetorp! Studiedag idag, först gruppdiskussioner och sen föreläsning om islamofobi. Ska bli intressant!

• Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-01 10:26:21 följande:
    Nehej, dags att cykla till Skäggetorp! Studiedag idag, först gruppdiskussioner och sen föreläsning om islamofobi. Ska bli intressant!
    du får ha en bra dag.islamfobi kan inte vara kul att ha
    dinana skrev 2008-10-01 10:24:13 följande:
    Nu blir man ju nyfiken.. Vad var det för hus? Ladugården, husvagn, vedbon, offentlig toalett?
    fel fel fel.vill inte ta det här med respekten på de som bodde där då och som bor där nu.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-10-01 10:28:01 följande:
    fel fel fel.vill inte ta det här med respekten på de som bodde där då och som bor där nu.
    Haha, ja det låter ju avskräckande.. du får väl ta å inboxa mig då =P
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-01 10:42:16 följande:
    Haha, ja det låter ju avskräckande.. du får väl ta å inboxa mig då =P
    jag inboxar dig om det
Svar på tråden VI från Linköping