• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma

Nu är jag hemma igen, var först o lämnade Leo på dagis imorse, sen tog jag bussen direkt till Fru T där jag hämtade min Mama tidinig. Sen gick jag till vc i Tannefors för att lämna ett prov, sen satte jag mig på fiket bredvid vc o åt en smörgås o läste lite i mama tidningen medans Vincent sov, sen vaknade han o åt lite o sen åkte vi hem. Usch o fy vilket ruggigt o kallt väder det är ute! Ösregn o 6 grader..brrrr!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2008-09-30 22:05:46 följande:
    du elaka människa...
    Nej nej, inte så.
    Jag menar att det var roligt skrivet.

"MEN när jag återkommer som en pfenix ur askan så bor jag i Linköping da hood "tadaaam" och då kommer jag trakkasera er så mycket att ni önskar jag hade stannat i den lilla hemska staden mjööööölby.."

Missförstå mig rätt! :)
    dinana skrev 2008-10-01 10:14:12 följande:
    Haha.... där ser man! Får hoppas att du plussar den här månaden då... drygt två veckor kvar till ÄL, sen är det bara att ta fritt från jobbet och köra på som galningar.Tipsa! Jag bestämde mig för att åka hem till mina föräldrar under ÄL för att mina två andra graviditeter blev ju till hemma hos dem... och Wups! Nu är man gravid.... mycket mystiskt... Men om det stämmer så skall jag köra på det nästa gång jag vill ha barn (direkt så slipper jag gå å våndas månad ut å in)
    Ungefär som för mig då fast jag har varit på kryssning o köpt massa sprit o sen bara typ 2-3 veckor senare så har jag varit gravid, så var det båda ggr.
    Det var ju det jag berättade i lördags. Så ska vi ha en trea så blir det till att åka på kryssning o köpa sprit
    Fast då får jag nog inte köpa sprit i februari då jag o sambon har tänkt att åka kryssning o fira våran 8 års dag, för då kanske det blir en trea snabbare än vad vi tänkt

Eller oxå så är det bara för oss att vara som kaniner vid midsommar, för båda våra barn är midsommar barn
  • Apipoulai
    Cacan skrev 2008-09-30 22:41:08 följande:
    hej hopp! snart sängläge här.. ska bara kolla vem som åker ut i idol.. nån mer som följer det? det tror jag nog... glöm inte att mammaträningen börjar på fredag för den intresserade... (föranmälan)Kul med att positiva tester.. jag hoppas själv att det kommer ta sig så smnart som möjligt efter nyår då vi nog ska jobba på i verksta´n igen.. Nästa torsdag sjka vi ha 1 års kalas här hemma! Emilia blir redan 1 år , can´t believe it!! Nån som testat att göra cupcakes??
    Mina muffins brukar alltid bli så konstiga, rinner liksom ur formen. Har slutat göra muffins. :(

Är det nåt nytt som de börjat med på Kvinnohälsan, att man får komma dit på samtal innan inskrivningen??
    Så var det inte förra hösten då jag var nygravid o inte med Leo heller.

• dinana

Haha å båda mina tidigare graviditeter var beräknade i januari... så där vår det vårkänslorna i mars april som var en anledning till bebisar.. och kanske alla söta lammungar som föddes hemma hos mina föräldrar då (en anledning till varför vi var och hälsa på mina föräldrar). Men men om allt vill sig väl så har vi en höstbebis som kommer födas mitt i sommarhettan. förhoppningsvis redan i maj.. men vad vet jag om sådant... vi är ju redan två majbarn i den här familjen.

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • dinana

Om man vill få ett VUL, skall man ta det med barnmorskan, eller skall man ringa till sjukhuset på egen hand?

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
    dinana skrev 2008-10-01 12:37:09 följande:
    Om man vill få ett VUL, skall man ta det med barnmorskan, eller skall man ringa till sjukhuset på egen hand?
    Jag tror du får ringa sjukhuset..men jag är inte säker.

Skickade ju för fort..när jag var nygravid med Vincent fick jag åka upp till gyn på sjukhuset för att jag hade så ont i magen o då gjorde de VUL. Men jag tror att man bara får göra det om man har ont eller så..

Jag tänkte eventuellt ha fika här hemma på söndag..Vilka vill o kan komma?

Svar på tråden VI från Linköping