• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Marayah

Skorpan: Hoppas att det gick bra för lill stumpan idag....

Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Fru T skrev 2008-10-02 12:36:35 följande:
    satt å fundera på det här me gravidförsäkring, är det nått man behöver? när tecknar man den, man måste väll ha mer "bevis" än ett pluss på stickan när man tecknar den va??har ni haft det å vart, det är väll smidigast å ha den på samma ställe som man har alla andra försäkringar??
    Vi hade och har fortfarande TryggHansa på Molly.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-02 13:18:24 följande:
    Vi hade och har fortfarande TryggHansa på Molly.
    Hur går det för dig, får du nån tid för vul?
    Åh vad jag längtar
  • dinana
    Fru T skrev 2008-10-02 13:47:47 följande:
    Hur går det för dig, får du nån tid för vul?
    Jo, men inte förrän efter den 20e, men det är lugnt... jag överlever nog tills dess! Skall om det med min barnmorsk nästa vecka på fredag. Sen så kan man ju drömma om UL i vecka 12... bara 7 veckor kvar tills dess =)
  • dinana

Inte riktigt min dag idag.. min hjärna hoppar över massa ord när jag skriver... det skall stå:

Skall "tala" med min barnmorska "om det" nästa vecka på fredag.

• Fru T

hehe det e lugnt ja förstår

Ja fattar inte detta infomöte, varför kan dom inte ta inskrivningen på samma gång... å man vill ju ha ett livstecken så fort som möjligt jue...

känns helskummt att mina symptom typ är borta men det är nog inge för ja mår ju illa...

Åh vad jag längtar
  • dinana

marayah - vad hände med peruken? har inte sett till den på dagis

fru T - ja man undrar ju.. men i Kalmar fick man UL i vecka 19/20 så jag är rätt glad att man det tidigare här. Men självklart vill jag ju ha fler UL.. helst ett par stycken annars blir jag ju jättenojig. Hade ett VUL och tre UL med Molly.. eller det vart nog fler UL, men kommer inte ihåg de sista.. det var mest läkarna som kollade och jag halvsov..

• NoahLeah

Jag fick 2 vul (bor i Märsta), ett i vecka 8 och ett i vecka 13 eftersom jag haft ett tidigare MF sen gjorde jag 2 planerade UL och 2 könsul

• dinana
    NoahLeah skrev 2008-10-02 14:11:44 följande:
    Jag fick 2 vul (bor i Märsta), ett i vecka 8 och ett i vecka 13 eftersom jag haft ett tidigare MF sen gjorde jag 2 planerade UL och 2 könsul
    Aha.. Vilken lyx.. fast könsul vill vi inte veta om. Tycker man förstör graviditetn genom att göra ett sådant.. ingen spänning alls ju om man redan vet vad det är för kön.. Det är ju charmen med att vara gravid i nio månader - att inte veta!
  • dinana

Men enligt räknaren här på FL så blir det en pojk.. vet inte om jag skall tro på det, men det har stämt de andra två graviditeterna då det visat flicka båda gångerna och så har det ju varit också.

Svar på tråden VI från Linköping