• dinana

VI från Linköping

Familjetrollet skrev 2008-08-27 08:00:21 följande:
    välkommen hit till vårt glada och trevliga gäng.ni får ha en bra dag här ska man vila.tydligen åkte vår familj på kräksjukan igen.även kompisarna till barnet har kräkts.så nu ska jag ta och vila liteSkorpan08 kan vi ta teletubisarna en annan dag?känner mig inget kry pga illamående o febern
    Lät ju inget roligt alls. Hoppas att ni kryar på er så även du kan hänga med ut på fika snart! Men det får ju förstås vänta tills du är helt kry för vi vill inte ha kräksjuka i vår familj.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2008-08-26 22:03:07 följande:
    spännande tråd! Får man vara med? Jag bor utanför Slaka med sambo, dotter född maj -06 och två vilda jack russell terriers.
    VÄLKOMMEN HIT!
  • dinana
    Marayah skrev 2008-08-27 09:06:02 följande:
    Gomorron. Va händer här idag då?? Jag ska till en vän o äta lunch med dom... Annars blir de lugnt. Ska försöka städa lite idag. Barnen drog in så otroligt mkt gräs i helgen, o har inte orkat/haft tid o städa för än idag.. Städning e juh inte alls de roligaste man kan göra.. Nej nu e de dags o göra sig i ordning. Äta lite frukost innna de blir för sent. Cicci: Krya på dig!!!!
    Här händer det inte så mycket idag. Är fortfarande lite krasslig sen i helgen, men det är väl något man får leva med nu när hösten är på intågande.

Insåg att imorgon är det ju fikadags, så nu närmar man sig test-dagen lite snabbare. TÄnkte testa på fredag. Härligt.. tror nog att jag blir besviken.. drömde att mensen kom i natt =/ Men vem vet? Det kanske hänger ihop....
  • dinana
    Fika torsdag 12.00 Claras

dinana
    Marayah
    Leos och Vincents mamma
  • dinana

Blir det bara vi tre + barn?

• dinana
    Marayah skrev 2008-08-27 15:33:57 följande:
    Men de kan juh bli skojj de med.
    jodå, jaghar molly med i alla fall.. så får vi lite underhållning!
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 16:39:13 följande:
    Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.Allt bra med er andra?
    Ah, vad skönt att det problemet är löst.

Jo, här mår man si sådär... skyller på vädret... men hoppas lite på att det är något på G inne i livmodern istället =P Men man vet ju aldrig sådant förräns man testat sig... Bara 6 dagar till BIM, men jag skall allt fuska å testa mig redan på fredag. Det borde ju synas något då om man skulle vara gravid - tycker jag i alla fall!
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 16:56:25 följande:
    Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?
    Jag har faktiskt ingen aning. Åt själv Niferex en del av min graviditet.. men fick tillsägelse av min BM att jag skulle sluta med det... Så jag tänker inte ta något nu förräns de säger till mig om att det här måste du ta.

Oj vad det öser ner här utanför... *brrr* Höstrusk!
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 17:10:22 följande:
    Jag blev ju beordrad att ta niferex eller hemofer nu, men eftersom det inte hjälpte så mycket sist så topsade hon om blutsaft. Det ska tydligen ge effekt väldigt snabbt, men jag är ju så kräsen och känslig mot äckliga saker Mysigt med höst ju
    Låter ju inte så gott... men man kan kanske hälla i något som är gott.. å lura sig själv... Humm, det där sa jag om Vodkan jag köpte också, funkade inte så bra... Vodka är aldrig gott.
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 20:51:21 följande:
    dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.Hur har du haft det idag?
    Hoppas det hjälper =)
Svar på tråden VI från Linköping