• dinana

VI från Linköping

Det där lät ju lite dumt

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Svar på #805
    ....Alltså det jag skrev
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-09-06 19:32:40 följande:
    Hej!Ser att ni pratar snitt. Mig gjorde de ett "bikinisnitt" på för tre veckor sedan när de skulle ta bort cystor från mina äggstockar. Det var från början meningen att det skulle göras med titthålsoperation men det gick visst inte så jag vaknade med ett 30 cm långt sår på magen. Har även haft en del problem med läkningen, såret har vätskat sig i över en vecka nu. Fast det är bara ca 4 cm mitt på magen som inte är läkt än.Måste säga att jag beundrar dom som klarar att ta hand om ett barn samtidigt som de har så svårt att röra sig som jag har haft och så långdraget som detta har varit
    Aj aj aj... det där lät inte så roligt. Gud vilken mardröm... alltså jag var ju vaken hela tiden så jag visste ju att det inte var några komplikationer i alla fall. Snittet de gjorde 05 var otroligt fult, så i och med snitett 06 så fixade de ju till det gamla lite eftersom de skar i det gamla. Men kan inte påstå att det blev supersnyggt. Det som syns mest är ju själva ärren efter klämmorna.

Jag hade inte speciellt ont efteråt. Var uppe å skuttade efter två dagar.. men visst det känns ju, men det var inget som gjorde ont (jag var väl rätt flummig under sjukhusvistelsen?!?!).

Men men, man är ju rätt van nu, så ett kejsarsnitt till kan jag nog leva med.
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-09-06 20:10:53 följande:
    Jag hade fruktansvärt svårt att flytta mig från liggande till sittande och så. Dessutom gick jag som en 95 årig tant till att börja med...riktigt ont hade jag fast mera inuti så att säga men det var väl sårigt där inne oxå där de tagit bort cystorna. Dessutom hade de fyllt buken med vatten för att förhindra sammanväxningar under läkningen så magen var ju enorm.Nu kan jag ju röra mig igen men alla förbandsbyten o all tejp har ju gjort att jag har som "skavsår" på magen. O som sagt klämmorna syns ju var de har suttit.
    Minns inte riktigt hur lång tid det tog innan de tog bort klämmorna, men tror det var en eller en och halv vecka. Fast jag har dåligt minne så det kanske var längre tid... kanske två veckor.
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2008-09-08 12:26:38 följande:
    den 26'e sep, är det någon/några som vill med ut o partyshoppa??som vanligt nu när man ska ut så hittar man ingenting i garderoben att ha på sig!!
    Ah det låter ju sååå roligt... har verkligen nada kläder i min garderob som passar... (har bytt ut allt mot mammakläder i väntan på plusset)
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-08 15:26:31 följande:
    Ja, man får hoppas det.Vi kommer dock att gå till Afrodite i fortsättningen. Älskar verkligen deras ugnsrostade vitlökspotatis.
    Gu, så hungrig jag blev....
  • dinana

Vad finns det för kinarestauranger i stan egentligen?

• dinana

Vart var det du bodde nu igen Fru T?

• dinana
    Fru T skrev 2008-09-08 21:18:58 följande:
    har du glömt bort det, va vinet starkt förra gången
    Vart inte jag som körde sist... men var det typ JOhannelund?
  • dinana
    Marayah skrev 2008-09-08 21:56:21 följande:
    Men ska ja ut så kan vi juh slå följe. Vi ska juh från samma ställe..  
    Humm... jo det kan vi ju göra så klart... hade du tänkt å köra ner, eller tar du bussen?
Svar på tråden VI från Linköping