Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping

fast jag bor ju förvisso inte i stan... blir kanske långt för vissa att ta sig..

• Firstandhappy

bor i lambohov... bygdegatan..

• Firstandhappy

då får vi hitta fik inne i stan helt enkelt...

• Firstandhappy

claras är det som ligger????

• Firstandhappy
    piffan skrev 2008-10-28 14:36:14 följande:
    Hej på er...Länge sen jag skrev nu,dagarna bara rusar iväg.Skulle vilja följa med på fika men denna vecka är fullspikad,jobbar till 4 varje dag o sen full rulle hemma,med 3 barn o ett i magen så är de lugna stunderna sällsynta Men jag är så glad,vi har fått ny dagisplats till sonen,ett föräldrakoperativ som är toppen,sambon hade sina flickor där så i mars byts det dagis o det gör inte ett dugg för fy vad jag är missnöjd med den förskolan vi har nu,ingen ordning alls,tyvärr.
    skönt att ni fått nytt.. hoppas det blir bättre på nya stället..
  • Firstandhappy
    piffan skrev 2008-10-28 14:40:58 följande:
    Ja,det känns så bra för där har man ju själv som förälder en hel del att säga till om,det finns en ordentlig pedagogisk plan osv,det finns inget sånt alls där han går nu.Så jag är riktigt nöjd.
    vill med sätta wille på koperativ sen.. bra mycket bättre än kommunala..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 17:03:09 följande:
    Jag jobbade i Sörmland. Men jag har väldigt svårt att tro att det går att hitta en förskola som gör sånt nu för tiden tyvärr. Med alla nedskärningar och allt så finns inte tiden till det....
    nej tyvär är det nog så, fast det känns som om det finns viktigare saker att fokusera på under dagistiden, man får nog som förälder gå in och göra sin insats istället.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 18:30:11 följande:
    Absolut! Visst är det så. Det är ju faktiskt inte förskolans sak, och det finns, som du säger viktigare saker att lägga tid och energi på.
    ja jag anser att så löänge barnen får mat, omsorg, är trygga och känner sig lyckliga så kan jag agera flourtant hemma själv och se till att barnets tänder blir borstade
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-10-28 20:17:52 följande:
    Anlednigen till att dom slutade borsta tänderna på förskolorna/dagis är hygienen. Det fanns inte möjlighet för personalen att hålla koll på tandborstarna. Det fanns barn som använda fler än sin egna borste både i sin mun och i wc-stolen.Inte så fräscht!
    men det är väl gosigt, jag brukar med använda min tandborste till toan, speciellt där under kanten där man inte kommer åt med annat!! Huan ja va äckligt...
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 20:19:15 följande:
    Jag tycker vi testar Claras..
    Vi testar, hittar jag inte så kan jag alltid ringa nån... fast vi kanske kan ha följe dit förresten..
Svar på tråden VI från Linköping