• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Marayah

Åhh, simma så skojj.

thelifesaviour skrev 2008-11-13 17:54:29 följande:
    Stegräknare är roligt. Speciellt för mig som går helt sjukt mycket. Träna är roligt också för den delen. Förstod det för ungefär ett år sedan, hur kul det faktiskt är. Sen dess försöker jag träna tre gånger i veckan. Två dagar på gymmet och en dag i simbassängen. :)
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-11-13 16:27:52 följande:
    Här kan man inte återanvända mycket inte. För de första så är dom juh födda på olika årstider, o för de andra skiljde de juh rätt mkt i vikt.. Hoppas att ni haft en bra dag. De har ja. Har vart på babyöppet och promenerat en massa.Nu ska ja byta bajsblöjja..

Ja det blir ju så här med.numera sliter stora tösen ut sina kläder så inget går att använda till lillan.man får vara glad om stora tösen kan hålla ett par nya byxor hela i två veckor

här blev barnen större varje gång.hoppas ni har haft en bra dag

Skorpan08 skrev 2008-11-13 16:43:53 följande:
    Familjetrollet: Jag har med tänkt att börja sy barnkläder igen, det är nog 16 år sedan jag sydde kläder. Men jag har hittat massa gamla barnmönster så jag blir lite sugen. Synd att du inte kan åka iväg på dagarna för då hade vi kunnat åka till Söderköping ihop.
    vad skoj att du oxå ska sy barnkläder.ja det är trist att man är så låst på dagarna.men det får bli en vända till söderköping nån lördag när maken kan och vill skjutsa mig dit
    Marayah skrev 2008-11-13 16:49:12 följande:
    Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...

har en stegräknare,en krånglig sådan.så jag gav upp.min engelska är usel och bruksanvisningen var krånglig.funderar på att köpa en enkel stegräknare.vill inte ens tänka på hur mycket man har gått upp detta år.men det är mycket villket märks på magen,låren och baken

mammatill4a

hoppas du får sova lite mer inatt.vi väntar med spänning på att få träffa er guldklimpGlad

vad ska ni hitta på i helgen?

här ska man vara hundvakt så här blir det inte mycket sova med andra ord.då hunden vaktar dygnet runt och morrar/skäller så fort han hör nått ovanligt i trapphuset/utanför huset.sen ska jag försöka hitta på något att sy med allt retrotyg som man har köpt

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • thelifesaviour
    Marayah skrev 2008-11-13 18:56:42 följande:
    Åhh, simma så skojj.
    Simma är jätteskoj! Kan ligga där hur länge som helst. Helst tiiidigt på morgonen när det är nedsläckt med tända ljus.
  • Leos och Vincents mamma

Jag älskar oxå att simma, bra träning för min onda rygg oxå. Tyvärr kommer jag inte väg så ofta nu för tiden för när sambon kommer hem vid 17-17.30 är jag såå trött.
    O på helgerna har vi tusen andra saker att göra, men ska försöka komma igång igen.
    Att vara gravid 2 ggr var inte bra för mig på ett sätt, då lärde jag mig att äta så mycket skräpmat O nu är jag fast. Vill ju ner mina 10 kg i vikt, men det lär ju inte ske så länge jag äter skräpet (dock inte varje dag, men på helgerna). Vägde 49 kg innan jag träffade min sambo o innan jag blev gravid låg jag på 54-55 kg. Dit vill jag igen.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 19:44:31 följande:
    Jag älskar oxå att simma, bra träning för min onda rygg oxå. Tyvärr kommer jag inte väg så ofta nu för tiden för när sambon kommer hem vid 17-17.30 är jag såå trött.O på helgerna har vi tusen andra saker att göra, men ska försöka komma igång igen.Att vara gravid 2 ggr var inte bra för mig på ett sätt, då lärde jag mig att äta så mycket skräpmat O nu är jag fast. Vill ju ner mina 10 kg i vikt, men det lär ju inte ske så länge jag äter skräpet (dock inte varje dag, men på helgerna). Vägde 49 kg innan jag träffade min sambo o innan jag blev gravid låg jag på 54-55 kg. Dit vill jag igen.
    ja om man endå kunde få tillbaka sin gamla kropp.själv vägde jag runt 48 kg när jag mötte maken..med första  tösen gick jag upp nästan 20 kg.gick sen ner lite i vikt och fick platt mage efter mycket om och men,men den vikten höll inte länge då man blev gravid igen och igen.men nu ökar jag i vikt för varje månad.numera ser man gravid ut,villket jag avskyr.nu väger jag runt 60 kg och vill ner till 50 kg.vill inte gå upp ett enda gram till.snart får man köpa mammabyxor för att ens få plats med fläsket i byxornaLedsen

men inget tycks hjälpa,går inte ner nått.funderar på att börja med gå ner i vikt tabletter
    Familjetrollet skrev 2008-11-13 19:53:47 följande:
    ja om man endå kunde få tillbaka sin gamla kropp.själv vägde jag runt 48 kg när jag mötte maken..med första  tösen gick jag upp nästan 20 kg.gick sen ner lite i vikt och fick platt mage efter mycket om och men,men den vikten höll inte länge då man blev gravid igen och igen.men nu ökar jag i vikt för varje månad.numera ser man gravid ut,villket jag avskyr.nu väger jag runt 60 kg och vill ner till 50 kg.vill inte gå upp ett enda gram till.snart får man köpa mammabyxor för att ens få plats med fläsket i byxornamen inget tycks hjälpa,går inte ner nått.funderar på att börja med gå ner i vikt tabletter
    Jag gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent, de kg gick jag ner direkt båda ggr, bara det att jag har fortsatt att ha samma vanor som jag hade när jag var gravid, så därför ligger jag på 65 kg nu.

Jag tycker att du är smal!
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 19:57:25 följande:
    Jag gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent, de kg gick jag ner direkt båda ggr, bara det att jag har fortsatt att ha samma vanor som jag hade när jag var gravid, så därför ligger jag på 65 kg nu.Jag tycker att du är smal!
    jag smal?kan tyvärr inte hålla med om det.med sonen gick jag upp runt 7 kg och rasade 15 kg på ca 1-2 månader.sen gick man upp 20 kg.fick bort 10 kg och sen har man lyckats "banta"en gång.

här äter jag alldels för mycket skräpmat oxå,godis osv.äter jätteofta då jag blir vrålhungrig bara ca 1 timme efter att ha ätit mig proppmätt.är ju mer eller mindre hungrig jämt.borde väll kolla upp det.jag började äta mycket mer efter mitt MA.sen har man inte kunnat sluta.vill verkligen sluta äta jämt och kunna vara mätt minst 3-4 timmar.

det är verkligen svårt att sluta med sina dumma ovanor.men nästa år ska jag kunna ha badkläder utan att behöva må dåligt över hur kroppen ser ut.sen har vi diabetes i släkten och risken finns ju att man får det om man inte lyckas hålla vikten
    Familjetrollet skrev 2008-11-13 20:05:05 följande:
    jag smal?kan tyvärr inte hålla med om det.med sonen gick jag upp runt 7 kg och rasade 15 kg på ca 1-2 månader.sen gick man upp 20 kg.fick bort 10 kg och sen har man lyckats "banta"en gång.här äter jag alldels för mycket skräpmat oxå,godis osv.äter jätteofta då jag blir vrålhungrig bara ca 1 timme efter att ha ätit mig proppmätt.är ju mer eller mindre hungrig jämt.borde väll kolla upp det.jag började äta mycket mer efter mitt MA.sen har man inte kunnat sluta.vill verkligen sluta äta jämt och kunna vara mätt minst 3-4 timmar.det är verkligen svårt att sluta med sina dumma ovanor.men nästa år ska jag kunna ha badkläder utan att behöva må dåligt över hur kroppen ser ut.sen har vi diabetes i släkten och risken finns ju att man får det om man inte lyckas hålla vikten
    Jag tycker du är smal iaf O framför allt jämfört med mig.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 20:06:26 följande:
    Jag tycker du är smal iaf O framför allt jämfört med mig.
    jag tycker att du har normal kroppsform.jag var alltid trådsmal förr.vill inte bli så smal igen bara få bort magen.
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-11-13 16:49:12 följande:
    Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...
    Jag kanske skulle plocka fram min stegräknare och se hur mycket/lite man går på en dag.
Svar på tråden VI från Linköping