• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-11-13 14:00:44 följande:
    Ojoj, nej jag vet inte.. vi hoppas väl på en pojke den här gången, men det skulle ju vara minst lika kul med en flicka till. Då kan man ju återanvända alla fina tjejkläder... men jag som är galen i att köpa nytt skulle tycka att det var roligare med en pojk då =) Så man kan få lite annat kul i garderoben.
    Man köper nytt trots att det är samma kön
    Vi tycker att det var jättekul med en lillebror nu eftersom de kommer vara så jämngamla. De får nog väldigt skoj tillsammans! Sen kanske jag kommer hoppas på en tös på nästa. Men varför frångå ett vinnande koncept

Vi har ju tajmat det så bra att de föds samtidigt på året så alla kläder passar ju när det är säsong. Bara att det är så kul att shoppa
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma

JennyoPatrik: Vincent o Leo är ju oxå födda i samma månad, så det är jättesmidigt egentligen o vi har sparat alla kläder från Leo, men vi (läs shoppingtokiga jag ) köper ändå nytt så fort det behövs eller tillfälle ges Det enda som vi använder som är Leos gamla kläder är pyjamasar, strumpor, mössor o overall.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 14:58:26 följande:
    JennyoPatrik: Vincent o Leo är ju oxå födda i samma månad, så det är jättesmidigt egentligen o vi har sparat alla kläder från Leo, men vi (läs shoppingtokiga jag ) köper ändå nytt så fort det behövs eller tillfälle ges Det enda som vi använder som är Leos gamla kläder är pyjamasar, strumpor, mössor o overall.
    våra barn är födda helt olika årstider.det enda de har ärv av varandra är en enda tröja genom åren.

shoppa är kul,här blir det både beg och nytt.ska snart börja sy barnkläder igen.men först måste man ta en tur till söderköpingSkrattande
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 14:58:26 följande:
    Exakt. Jag har handlat massa nytt, men tänkte ändå att overall ochs ånt funkar i år med. De växer ju så fort så det är ju inte så att det blir slitet direkt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah

Här kan man inte återanvända mycket inte. För de första så är dom juh födda på olika årstider, o för de andra skiljde de juh rätt mkt i vikt..

Hoppas att ni haft en bra dag. De har ja. Har vart på babyöppet och promenerat en massa.

Nu ska ja byta bajsblöjja..

Marko 031103, Filip 080621
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-11-13 16:27:52 följande:
    Här kan man inte återanvända mycket inte. För de första så är dom juh födda på olika årstider, o för de andra skiljde de juh rätt mkt i vikt.. Hoppas att ni haft en bra dag. De har ja. Har vart på babyöppet och promenerat en massa.Nu ska ja byta bajsblöjja..
    Vad duktig du är som promenerar. Elin och jag var bara ute i trädgården idag och tittade på alla löv. Måste ta ett tag med räfsan igen.
  • Skorpan08

Familjetrollet: Jag har med tänkt att börja sy barnkläder igen, det är nog 16 år sedan jag sydde kläder. Men jag har hittat massa gamla barnmönster så jag blir lite sugen. Synd att du inte kan åka iväg på dagarna för då hade vi kunnat åka till Söderköping ihop.

• Marayah

Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...

Skorpan08 skrev 2008-11-13 16:41:43 följande:
    Vad duktig du är som promenerar. Elin och jag var bara ute i trädgården idag och tittade på alla löv. Måste ta ett tag med räfsan igen.
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2008-11-13 16:49:12 följande:
    Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...
    Det är mina planer också... men ingen idé att börja träna förräns i juni nästa år...
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 21 dagar till UL
  • thelifesaviour

Stegräknare är roligt. Speciellt för mig som går helt sjukt mycket. Träna är roligt också för den delen. Förstod det för ungefär ett år sedan, hur kul det faktiskt är. Sen dess försöker jag träna tre gånger i veckan. Två dagar på gymmet och en dag i simbassängen. :)

Svar på tråden VI från Linköping