• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-11-13 22:22:04 följande:
    Men ni ska vara glada att ni ligger under 100 iaf, för de e de nån annan som inte gör kan ja säga.. Men de e de ja försöker att ändra på nu, hoppas bara på att vågen och måtten visar något om ett par v så man får extra motivation o fortsätta..Nu e de dags att sova iaf.. Natti..
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" hehe
    Vad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*
  • Marayah

Motivation kommer ett lass!!!
    De e juh lite lättare o komma ut om man e fler som går, så man kan juh alltid mötas o ta en prommis, roligare så. Har min granne med som ja går med. Men man måste juh ta sig ut när man e själv med, o de e svårare..

Skorpan: Ja du ibland blir man brydder på folk..
    Nej nu ska här göra sig iordning för lämning av Mr Marko på dagis.

Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:28:32 följande:
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" heheVad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*

ja efter 4 graviditeter så är kroppen slut.jag får ju dras med min svåra värk/smärta som kommer emellanåt.fick du denna vid min tredje graviditet.märker själv att ju mer jag går upp i vikt ju sämre kondis får jag.

jag har funderat på att köpa korsett,men har samtidigt hört att det inte är bra för de inre organen om man har korsett som pressar in magen ofta.

trist att folk kläcker dumma kommentarer till dig.du ser inte ens gravid ut.sjlv ser man ut att vara i 4-5 månaden

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Skorpan08

Jag bryr mig inte så mycket vad folk tycker egentligen. Men iblanf tycker jag nog att dom titta sig i spegeln innan dom öppnar munnen.
    Innan jag blev sjuk i struma så var jag trådsmal men det är inget jag saknar.

• JePaLuLi
    Visserligen ligger jag under hundra-strecket men jag får ständigt frågan om Elin ska bli storasyster. Fast då brukar jag bara säga "Den som lever får se" heheVad tror folk egentligen? Att man ser ut som barbie efter fyra barn.*L*
    Men herregud. Du är ju jättefin. Dessutom har du fött fyra barn. Skit i vad folk säger de är antagligen bara avundsjuka.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Men gud! Jag tycker du är fin. Tycker inte alls det ser ut som att du är gravid. Ibland blir man så trött på folk. Jag skulle bli jätteledsen om jag fick en sån kommentar nångång.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Skorpan08

Tack vad gulliga ni är.
    Jag blir inte ledsen när folk säger så. Hade jag varit yngre hade jag säkert gjort det, för jag hade så dålig självkänsla förr. Nu vet jag bättre. Men visst kämpar även jag för att gå ner några kg, men det är ju mest för hälsans skull. Det är ju inte särskilt bra för kroppen att gå med 17 kg extra.

Men nog om det. Vad har ni för spännande planer idag? Trist väder är det och jag är fortfarande lite seg.
    Jag ska greja med loppisprylarna mest hela dagen. Ska packa ut lådorna i bilen ikväll så det inte behövs i morgonbitti.
    Min make och jag har nu bestämt att varje lördag och söndagmorgon ska vi ta en rask promenad innan frulle. Ska bli spännande och se om han håller sitt ord. Han är liksom jag lite välisolerad runt magen.

• Firstandhappy

goder morgon på eder alla, eller nja det skulle vart kl 03,30 i morse det när sonen vaknade med ett leende på sina läppar och har sedan dess vägrat att somna om...
    Just nu är jag nog den piggaste lyckligaste mammam som finns *ironin lyser grovt med sin jättegigantus frånvaro*...

• Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2008-11-14 09:47:53 följande:
    goder morgon på eder alla, eller nja det skulle vart kl 03,30 i morse det när sonen vaknade med ett leende på sina läppar och har sedan dess vägrat att somna om...Just nu är jag nog den piggaste lyckligaste mammam som finns *ironin lyser grovt med sin jättegigantus frånvaro*...
    Bara lugn. Han blir vuxen sen och flyttar hemifrån.*L*
  • Marayah

Så var man hemma igen, dyngsur. Hihi..
    Här finns inte så stora planer för dagen.. Sambon kommer inte hem direkt idag, dom skulle ha middag med jobbet.. Så vi får väl se vilken tid han vill ha hämtning.

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping