• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-13 22:12:56 följande:
    Så fort jag säger till min sambo eller mamma att jag är fet, så säger de att jag har normal kropp, blir såå knäpp på det där normal Vad är normal egentligen?Men det sitter nog mer i huvudet på mig, är såå utseendefixerad o har svårt att förstå att kroppen inte riktigt ser ut som innan man fick barn.Jag har så dåligt självförtroende så det finns inte!
    samma här.man blir aldrig nöjd.men det beror nog mycket på mobbningen man var med under hela skoltiden
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 08:25:21 följande:
    Familjetrollet:Jag sydde massor förr innan jag fick barn och även när jag fick min första. Sen när andra kom blev det sämre med tid. Nu är ju tre stora och jag har en make som gärna delar på allt som ska göras här hemma. Något jag inte är van vid kan jag säga. Så nu ska symaskinen dammas av och saxen slipas

skoj.vad ska du sy?här har man sytt en julklänning och en prinsessklänning till dockor och mer ska det bli

mammatill4a jag kikar in på din sida strax.din söta dotter sa att jag skulle göra det

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 11:14:19 följande:
    go fm på er alla. här har man fått låna svärfars data några dagar, så man kunde lägga in lite bilder på vår guldklimp .. finns att skåda i bildgalleriet..annars är de bra här, lever livet med en Arvid på bröstet ända ställe han sover på och vid tutten såklart med där de äts mestadels..
    så söt han är
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 12:14:04 följande:
    Tack, ja han är verkligen en prins för sig. ska bara få till kort på alma och arvid med, men inte så lätt när hon inte sitter still för länge med honom i knät, har rätt mkt spring i benen jst för tillfället..Liam har börjar prata om er lastbil med, hehe han vill la ta en sväng snart kan ja tro..Ser att ni pratar vikt, säger så här, jag har de jag har man och barn och de älskar mig för den jag är så vikten är inte allt...har kämpat i så många år med den och mobbad som barn så orkar inte bry mig, har de jag har och de vänner ja har och tycker de inte om mig för den jag är så är de inte några sanna vänner helt enkelt.. nu ska ja lägga mig ner och vila ryggen.. Arvid sover just nu på pappa istället
    min man gillar min nya kropp bättre har han sagt.han avskyr trådsmala tjejer.man får helt enkelt stå ut med sin kropp tills man går hädan.lillan är glad över att få dela plats med liam och alma på dagis.hon pratar nästan jämt om att vi ska åka till er sen efter ni har flyttat.och det kommer vi allt göra.för du är ju en toppenvännGlad
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-11-14 14:01:01 följande:
    min man gillar min nya kropp bättre har han sagt.han avskyr trådsmala tjejer.man får helt enkelt stå ut med sin kropp tills man går hädan.lillan är glad över att få dela plats med liam och alma på dagis.hon pratar nästan jämt om att vi ska åka till er sen efter ni har flyttat.och det kommer vi allt göra.för du är ju en toppenvänn
    Tack, ja han är så underbar, men de är ju alla mina barn så, man tycker ju bäst om sina egna så är de ju alltid, just nu gör ja ett stort kors i taket då Arvid vart nedlagd i liften för 1 timme sen och har sovit sen dess , men nu börjar de pipa lite om honom, så kankse dags för mjölkmamma att göra en ryck och se om de är matdags el om han somnar om, längtar tills söndag då de ska kolla vikten och hörselprovet, dock inte pku provet men är ju ett måste, stackars små..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Arvid 20081112~
  • Marayah

Ja de e inte skojj med pku.. Så skönt att de börjar lugna sig. Men de e juh mysigt med bebis på bröstet med. Hehe.. Tack för att Magnus kunde komma ner med dopplern. Kliade i figrarna att få se huset men inte komma upp. HAHA!!! Du e bäst gumman som orkar med så mkt och nyss fått ett underverk. Love!

Mammatill4a skrev 2008-11-14 14:30:47 följande:
    Tack, ja han är så underbar, men de är ju alla mina barn så, man tycker ju bäst om sina egna så är de ju alltid, just nu gör ja ett stort kors i taket då Arvid vart nedlagd i liften för 1 timme sen och har sovit sen dess , men nu börjar de pipa lite om honom, så kankse dags för mjölkmamma att göra en ryck och se om de är matdags el om han somnar om, längtar tills söndag då de ska kolla vikten och hörselprovet, dock inte pku provet men är ju ett måste, stackars små..
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-14 14:30:47 följande:

pku är inte skoj.ser så otäckt ut när de sticker så små barn.sonen stack de i hälen flera gånger när han var liten.då ville man bara ta sitt barn och be läkaren fara...

han fick ligga 2 v på neo och fick permiss över julen.

• thelifesaviour

När jag är missnöjd med min kropp, tjockis som jag är, brukar jag tänka på citatet som kära firstandhappy har på sin FL-sida.

"Livet ska inte bara vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan definitivt en rejäl sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur!""

Det gör mig alltid lite lyckligare. Nu är jag sällan missnöjd, jag mår ju bra! Jag tränar mycket, äter nyttigt och lever jättebra trots att jag har några kgs övervikt (80 kg till mina 162 cm). Men dåliga dagar har vi ju alla alltid, då är det ett perfekt citat att titta på, ge sig själv lite jävlar anamma och komma på att man är bra!

• Skorpan08
    thelifesaviour skrev 2008-11-14 15:02:15 följande:
    När jag är missnöjd med min kropp, tjockis som jag är, brukar jag tänka på citatet som kära firstandhappy har på sin FL-sida. "Livet ska inte bara vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan definitivt en rejäl sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur!""Det gör mig alltid lite lyckligare. Nu är jag sällan missnöjd, jag mår ju bra! Jag tränar mycket, äter nyttigt och lever jättebra trots att jag har några kgs övervikt (80 kg till mina 162 cm). Men dåliga dagar har vi ju alla alltid, då är det ett perfekt citat att titta på, ge sig själv lite jävlar anamma och komma på att man är bra!
    Ett mycket bra citat måste jag säga.
    Kanske något att försöka leva efter!
  • thelifesaviour
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 15:05:59 följande:
    Ett mycket bra citat måste jag säga. Kanske något att försöka leva efter!
    Det tycker jag absolut! :D
    Man ska göra saker som gör en nöjd, då mår man ju bäst. Idag slet jag arslet av mig på gymmet i 1,5 timme. Nu ligger jag däckad i soffan och känner mig sjukt nöjd med mig själv. Även fast jag inte har strl 36. :)
  • Skorpan08
    thelifesaviour skrev 2008-11-14 15:09:36 följande:
    Det tycker jag absolut! :DMan ska göra saker som gör en nöjd, då mår man ju bäst. Idag slet jag arslet av mig på gymmet i 1,5 timme. Nu ligger jag däckad i soffan och känner mig sjukt nöjd med mig själv. Även fast jag inte har strl 36. :)
    Vad duktig du är! Jag drar fram med dammsugaren varje fm, det borde bränna några kalorier det med. Fast dom återbördar jag min kropp igen på kvällen
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-14 15:13:43 följande:
    Vad duktig du är! Jag drar fram med dammsugaren varje fm, det borde bränna några kalorier det med. Fast dom återbördar jag min kropp igen på kvällen

ja det man har förbrukat under dagen brukar man äta tills sig framför tv.nästa höst blir det mycket promenader.då ska barnen hämtas  i två omgångar på skolan.så då blir det motion både för mig och lillan

helst skulle man ha en motionscykel hemma.men tyvärr funkar det inte så bra då jag får svår värk i bäckenet av att cykla och att sitta på huk

Svar på tråden VI från Linköping