• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • JePaLuLi

Ja jag får nog vara det!
    Japp, vi vet att det är en lillebror, men än är han namnlös. Det lutar åt Linus, men vi får väl se när han kommer ut

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 13:01:59 följande:
    Här ligger Lucas på playan
    Elin låg i en sån säng också, sen hade hon även en solhimmel. Hon fick ligga som i ett tält. Vet inte hur jag får in en bild här.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 13:09:16 följande:
    Ja jag får nog vara det! Japp, vi vet att det är en lillebror, men än är han namnlös. Det lutar åt Linus, men vi får väl se när han kommer ut
    Nej precis, det vet man ju aldrig... svårt att säga i förväg... Kanske är en liten Gottfrid =) *haha* Jag älskar dessa gamla namn... funderar på om man kanske skulle ta något sådant till sin kommande bebis... men det skulle nog inte sambon gilla... annars har jag min pappas kusin som dog förra året... han hade inga söner efter sig så då kanske han skulle ha blivit glad om vi döpte våran sån efter honom. Fast Sven är kanske lite tråkigt.. jaja, vi får väl se vad det blir för något i juni nästa år.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 21 dagar till UL
  • Skorpan08

Ha en bra em alla!
    Nu ska Elin få lite mellis innan vi ska iväg. Jag ska till min strumaläkare.

• Skorpan08

Endokrin ringde, min läkare är sjuk, därför är min tid inställd idag. Tur man inte hann fara iväg.

• JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 13:18:11 följande:
    Elin låg i en sån säng också, sen hade hon även en solhimmel. Hon fick ligga som i ett tält. Vet inte hur jag får in en bild här.
    Ok. De där med solhimmel verkar lite läskiga tycker jag. Då måste de väl ha bandage eller liknande över ögonen?
    dinana skrev 2008-11-13 13:20:00 följande:
    Nej precis, det vet man ju aldrig... svårt att säga i förväg... Kanske är en liten Gottfrid =) *haha* Jag älskar dessa gamla namn... funderar på om man kanske skulle ta något sådant till sin kommande bebis... men det skulle nog inte sambon gilla... annars har jag min pappas kusin som dog förra året... han hade inga söner efter sig så då kanske han skulle ha blivit glad om vi döpte våran sån efter honom. Fast Sven är kanske lite tråkigt.. jaja, vi får väl se vad det blir för något i juni nästa år.
    Haha, nej det får vi hoppas att det inte är
    Jag kan tycka att en del äldre namn är söta, men det är inget jag själv skulle välja.
    Tror du på en pojke den här gången?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08

JennyoPatrik: Jo, hon hade små "solglasögon" på sig. Kan maila en bild till din msn om du vill.

• dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 13:57:13 följande:
    Haha, nej det får vi hoppas att det inte är Jag kan tycka att en del äldre namn är söta, men det är inget jag själv skulle välja. Tror du på en pojke den här gången?
    Ojoj, nej jag vet inte.. vi hoppas väl på en pojke den här gången, men det skulle ju vara minst lika kul med en flicka till. Då kan man ju återanvända alla fina tjejkläder... men jag som är galen i att köpa nytt skulle tycka att det var roligare med en pojk då =) Så man kan få lite annat kul i garderoben.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 21 dagar till UL
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 12:19:52 följande:
    Mammatill4a: Så det blev Arvid till slut Jättesött!Hoppas du får sova mer i natt!Själv har jag nyss kommit hem från bm. Allt såg bra ut, lilleman hade lite höga hjärtljud, men inget som oroade. Jag har öppnat mig 4 cm så man vet aldrig när det sätter igång ordentligt. Inte undra på att jag haft ont! Bm tycker dock att jag ska vila så att han inte kommer än. Det finns en risk att han inte orkar hålla värmen själv och är för slö för att ta bröstet eftersom jag "bara" är i v.37. Personligen tycker jag att han kan få komma NU, men neo vill vi ju helst slippa så klart...
    vår tös kom i v 37+4.vi slapp neo.hade min förstfödda på neo i två veckor.
    dinana skrev 2008-11-13 13:20:00 följande:
    gamla namn är fina.min morfar hade ett mycket ovanligt namn som jag aldrig har hört att nån annan har haft.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-13 10:03:22 följande:
    Vad ska alla hitta på idag?Jag håller på att städa alla golv. Hoppas solen tittar fram så man kan ta en skön promenad senare.
    här har man sytt,gått långpromenad och är trött.ska snart till centrum och posta lite
    Mammatill4a skrev 2008-11-13 11:12:39 följande:
    Hoppar bara in en snabbis och säger att i natt har man inte sovit mkt, haft en tuttig kille vid brösten hela natten, fram tills i morse, då han kunde koppla av att sova lite. Nu ligger han på mitt bröst och sover och jag bara luktar bebis. Så mysigt så inte sant. Barnen är på dagis som vanligt till kl 14 och älsklingen är på fk med papper för stunden. Killen har även fått namnet arvid , kom vi fram till i morse då vi tröttnat på att säga bebis till honom hela tiden. Hoppas alla får en toppen dag.

villket supergulligt namn pojken har fått.olivia är superstolt och pratat stolt om sin lillebror.det kan man förstå så söt som han är.

jag har sytt ett blöjfodral nu.bara att du säger till när du känner dig redo att jag kommer över med det.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden VI från Linköping