• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Joonas

Hemma hos mig är jag bullchef, och pepparkakschef, och julmusikschef. I somras en regnig rugguggledag spelade jag och barnen julmusik hela dagen och satt inne och pysslade. Julstämning på hög nivå!

Fast jag erkänner att jag inte brukar baka lussekatter förrän till 1:a advent, men då är de slut på någon vecka, alla 80! Så det blir några satser med lussekatter till innan jul!

• Joonas
    MiaLau skrev 2008-10-09 11:43:28 följande:
    här ska det oxå bakas, men dock inga julsaker=) blir ev bullar, men muffins och havreflarn ska bakas idag. då jag fyller år!! !=)
    Grattis på födelsedagen!
  • Joonas
    Marsch skrev 2008-10-09 11:49:02 följande:
    Julmust håller jag mig ifrån tills 1 advent. Det är en fixidé jag har.
    Men påskmust då?
  • crasygirl

Yippppie då har årets julmust kommit.... yeah.

Jag är väldigt kräsen på julmust. Dricker bara apotekarnes och Zeunerts.

Vilka vill ni helst ha?

• Farth Vader

Oj, här hoppar jag gärna in, vilken härlig tråd .

Måste helt och hållet hålla med Bonaza. Jag är själv en julnazist och det finns inte en risk att julmust, pepparkakor eller lussebullar kommer över tröskeln före december.

I december är det dock fritt fram för julefrossa, då sparas verkligen inte på krutet!

• Castafiore

He, he "Julnazist"!!
    Ja, den trevliga(?) kategorin tillhör jag också.

Får väl se om jag har is i magen och fixar julkorten på dottern i december...
    Funderar på gröttema då jag har en mormors gamla jul-gröts-kastrull i skåpet. Kanske koka massa tomte-gröt och låta dottern kladda på... kan bli hur osmakligt som helst!

Bonanza skrev 2008-10-09 11:43:01 följande:
    Ah, vad många som inte är julnazister. I mitt hem är det fullkomligt otänkbart att ens smaka en smula pepparkaka eller en klunk julmust innan 1:a advent. Inte en ton julmusik får spelas heller.Julen är i december, och endast då!
  • TereseA

jag ska göra risgrynsgröt,ris a´la malta..plus pepparkakshus,alla dem godis recept från Leilas jul som hon visade förra året..jag har hennes bok a piece of cake..där finns dem recepten..Rocky road..det ska tydligen vara jättegott.hann inte göra det förra året.

i julklapp ska jag nog göra egen liten korg.hemgjord marmelad,knäckebröd.egen senap o lite sånt smått o gott.

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!