• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Annelie024

Åh, vilken härlig tråd. Jag älskar också julen och längtar verkligen. Vi kommer att få vårt tredje barn lite lagom innan jul (29 november) så jag ska verkligen försöka få tid att pyssla och dona här hemma.

Är det någon som vet när Amelia Jul kommer ut?

• kisan
    Svar på #931
    4 november läste jag nåt om!
  • Väntar på Lilla Grodan

Jag tror att Agneta o Lindas julskiva finns att köpa...jag har den på cd...kolla på ginza....

Här skrapar man bilrutorna varje morgon nu...burr....så nog vet man med all säkerhet att julen blir vit...iallafall här en bir utanför sundsvall

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Måste tipsa om att Allt i hemmet kommer ut med en Jul Special den 30 oktober...ser ut att vara mycket fint i den på reklamen jag såg i senaste numret underbart!!!

~Amor Vincit Omnia~
  • Mixela
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2008-10-07 22:29:52 följande:
    Måste tipsa om att Allt i hemmet kommer ut med en Jul Special den 30 oktober...ser ut att vara mycket fint i den på reklamen jag såg i senaste numret underbart!!!
    Allt i hemmets jultidningar brukar vara helt underbara! Jag längtar!!
  • Mixela

Har IKEA Haparanda plockat fram julsakerna?? Någon som vet??

• DenDär
    Svar på #935
    Ja den brukar vara bra. Amelias med. Och så brukar jag faktiskt köpa Allers (eller vilken tanttidning är det... kommer inte ihåg).
    Mixela skrev 2008-10-08 06:55:56 följande:
    Allt i hemmets jultidningar brukar vara helt underbara! Jag längtar!!
    Nu har jag satt upp ett provisoriskt pysselbord i renoveringsträsket här hemma så nu ska jag slippa ta bort, plocka fram, ta bort, plocka fram hela tiden. Så nu ska jag börja med lite julkort hade jag tänkt. Åh så skoj det ska bli!
  • tj0rvig
    Mixela skrev 2008-10-08 08:34:08 följande:
    Har IKEA Haparanda plockat fram julsakerna?? Någon som vet??
    Nej inte ännu men de håller på o bygga "jul-torget". Så kanske nästa v eller så? Jag kan (fortfarande) hojta till här i tråden när de plockat fram allt.
  • Mixela
    tj0rvig skrev 2008-10-08 11:34:58 följande:
    Nej inte ännu men de håller på o bygga "jul-torget". Så kanske nästa v eller så? Jag kan (fortfarande) hojta till här i tråden när de plockat fram allt.
    Jaha, det var du som skulle göra det Flört 
    Då väntar jag på ditt hojtande! Skrattande
Svar på tråden Vi som älskar julen!