• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • jajane
    Wilmis07 skrev 2008-10-08 22:09:18 följande:
    Idag har jag skickat efter foto julkort med min dotter på,tycker om att vara ute i god tid
    Var gör du det någonstans?
  • Masmamma

Här hoppar jag gärna in! Jag är helt tokig i julen och har drivit mina kollegor till vansinne idag med allt mitt tjat om att jag är sugen på glögg! Så jag var faktiskt till systemet och handlade en flaska idag

• Wilmis07
    jajane skrev 2008-10-08 23:46:45 följande:
    oki, tack! väntar på omdöme då
    Jag ska hämta dom tisdag nästa vecka,då kan jag hojta till här i tråden! Finns många ställen man kan göra vykort på,förra året gjorde vi på vistaprint.se,men det var lite dyrare,men dom blev fina.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • jajane
    Wilmis07 skrev 2008-10-08 23:50:23 följande:
    Jag ska hämta dom tisdag nästa vecka,då kan jag hojta till här i tråden! Finns många ställen man kan göra vykort på,förra året gjorde vi på vistaprint.se,men det var lite dyrare,men dom blev fina.
    ja vad snällt
  • tj0rvig

Jag väntar på den första snöns å jag kan göra en del julkort med våran hund o en tomteluva

Måste förbi vårt ÖB idag o kolla om de fått in julmust... *hoppas* Isf blir det julmust o pepparkakor t kvällsfika hos oss imon

• unclaf
    bripoint skrev 2008-10-09 07:50:35 följande:
    Allt behöver väl inte vara rött till jul.Jag vet inte om jag gillar de här eller ej Känner någon slags hatkärlek  Ska jag helt klart låta bli att köpa dem eller måste jag bara ha dem!?www.tradera.com/1_st_MAGISKT_LED_LJUS_I_VACKR...www.tradera.com/3st_LED_Ljus_for_hemmet_Lampa...
    Hmm. Oj. Svår fråga. Beror på i vilken stil ditt övriga hem går i. Om det är lite mer minimalistiskt och modernt, så go for it. Om det är lite mer plåttrigt: nja....

Själv är jag nog för traditionell i smaken för att ha de hemma hos mig. Men hos andra hade jag kunnat tycka det var fint i rätt sammanhang.
Svar på tråden Vi som älskar julen!