• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • NennasuS

Åh, var på en butik här i stan och de hade fått in så fina ljusstakar från Carin Kry (Karin Cry??) jaja, hur det nu stavas. Det var som adventsstakar fast för värmaljus, blev sååå sugen, men är ganska fattig nu så jag fick bara drömma. De var ju inte dyra men ändå...*Suck*

*Vecka 39*
  • Krokusen

I dag hörde jag en jullåt på Radio city i Karlskoga. De spelade "Vår julskinka har rymt".

• tj0rvig

Jupp lita på det

Mixela skrev 2008-10-08 11:46:53 följande:
    Jaha, det var du som skulle göra det  Då väntar jag på ditt hojtande!
  • tj0rvig

Har idag beställt våra julgardiner o lite annat krims o krams, bl a ett glöggset för jag har inget. Ska bli sååå mysigt när de kommer!!

• nonstop86

hej jag har en liten fråga till er julälskare

jag har i evigheter försökt hitta en adentljusstake som är exttemt stor (minimi 1m bred höjden 1-1,5 meter och el och even en cool design ) vet ni var man kan finna sådanna??
    tack på förhand :)

• Terez

nu är jag nästan helt klar med julgrans pyntet som jag pysslat ihop. Ska fota och lägga in i pysseltråden. Nån som har länken?

Undra var ts håller hus? nån som vet?

skulle behöva köpa nya julgardiner med till vardagsrummet, nån som har nåt tips på affär med snygga gardiner?

Oj, många frågor

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • tj0rvig
    nonstop86 skrev 2008-10-08 17:51:08 följande:
    hej jag har en liten fråga till er julälskarejag har i evigheter försökt hitta en adentljusstake som är exttemt stor (minimi 1m bred höjden 1-1,5 meter och el och even en cool design ) vet ni var man kan finna sådanna??tack på förhand :)
    Jag googlade på "adventsljusstake stor" men det enda jag fick fram (förutom en massa bloggar där folk efterlyste stora adventsljusstakar ) som verkade lite vetiigt var den här:

www.belganet.se/shop/

Men kolla Järnia om du har en sån i närheten av dig samt K-Rauta de brukar ha adventsljusstakar modell större
  • Altissimi

Älskar verkligen julen!
    Var på Ullared igår och där var många hyllor fyllda med härliga, skinande julsaker! :D Köpte en hel del mysigt till mitt första egna hem och jag längtar verkligen efter att få sätta upp allting. För två veckor sedan kom första julkänningarna men nu är det på allvar ;)

• Malinmamman

tjoho här e en till jultokig! Har redan köpt ny ljusstake till fönstret, tips är att kolla på ellos.se som har massa fint!!

Svar på tråden Vi som älskar julen!