• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Gmml

Finns det nån julklappstråd -08 än??
    Har sökt men inte fått nån träff.

• tj0rvig

åååh det låter som en trevlig tråd! Har inte sett ngn, ska vi starta?

Gmml skrev 2008-10-08 18:02:27 följande:
    Finns det nån julklappstråd -08 än??Har sökt men inte fått nån träff.
  • Malinmamman

Vet inte om det redan finns i tråden men jag orkar inte leta, tipsa gärna om bra nätshopar!

• Väntar på Lilla Grodan

Är det bara jag eller är det fler som är besvikna på Ikeas julsortiment?? För modernt för min smak...jag vill ha klassisk/lantlig jul här hemma Det fanns bara nån enstaka grej jag föll för...annars var det alldeles fööör färgglatt för min smak...lila, blått, orange m.m mycket 70-tals inspirerat....

~Amor Vincit Omnia~
  • NennasuS
    Terez skrev 2008-10-08 17:52:29 följande:
    nu är jag nästan helt klar med julgrans pyntet som jag pysslat ihop. Ska fota och lägga in i pysseltråden. Nån som har länken?Undra var ts håller hus? nån som vet?skulle behöva köpa nya julgardiner med till vardagsrummet, nån som har nåt tips på affär med snygga gardiner?Oj, många frågor
    Här är pysseltråden www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

Hade ju velat ha den i TS, men jag kommer inte in på hennes sida, och hon verkar inte sett det.

Det hade ju varit roligt med en tråd med länkar till julsidor m.m
    *Vecka 39*
  • Terez

åh, tack för pyssel tråden.

Ja det vore ju toppen med att kunna ha även denna och en eventuell julklapps tråd uppe i ts. Men har inte sett röken av henne sen tråden startades
    Kanske har hon fullt upp med julbestyr *fniss*

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • NennasuS
    Terez skrev 2008-10-08 19:12:35 följande:
    åh, tack för pyssel tråden. Ja det vore ju toppen med att kunna ha även denna och en eventuell julklapps tråd uppe i ts. Men har inte sett röken av henne sen tråden startades Kanske har hon fullt upp med julbestyr *fniss*
    Hon har kanske glömt oss hon har då varit inlggad senast idag.

ANALOGA-var är du???
    *Vecka 39*
  • Dysch

Va på Ö&B idag och dom har börjat o tagit fram tomtar och julmust. Så nu har jag druckit årets första julmust o det va jättegott

Svar på tråden Vi som älskar julen!