• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Pumpalicious

Någon som vet vart man kan köpa adventsljusstakar med hjärta nertill? Vet inte riktigt hur jag ska beskriva, Hemtex har vanliga men inte elektriska...

• vackrastarflow
    Pumpalot skrev 2008-11-23 16:25:03 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa adventsljusstakar med hjärta nertill? Vet inte riktigt hur jag ska beskriva, Hemtex har vanliga men inte elektriska...
    Den var jag på jakt efter också Jag hittade en på Plantagen, men köpte det i en lampaffär eftersom de var billigare där (samma märke). Nusnäs heter dem De finns med två ljus också, på Clas Ohlsons för 199kr.

Satte upp min idag faktiskt... Det är julskyltning i närheten där jag bor och en granne hade satt upp sina så det kändes lite mer ok
  • vackrastarflow

Här finns de förresten, men dyra
    www.grannas.com/mainframe.php&close=2038|2067|2072|2083||2106&category[]=2106&catId=2106&catType=

Görs av samma tillverkare som gör dalahästar

• vackrastarflow

Där jag köpte den 299kr, på Plantagen 350kr. Tror inte man kommer undan billigare, det verkar inte finnas några billigare kopior heller om man vill ha el.

• Det ljuva livet
    Pumpalot skrev 2008-11-23 16:25:03 följande:
    Coop har, jag köpte den förra året. Tror att det var 199kr den kostade.
  • Mc angel
    Pigelinen skrev 2008-11-23 15:32:57 följande:
    Nu ahr vi beställt julkorten!!!! Vi valde att ta från Postfoto så kunde man få all text direkt på kortet så slipper man kladda själv. I vanliga fall brukar vi göra egna men nu fick det bli fotokort, tycker att det blev jättesöt!!!
    Oh vad fint kort ju!.... Vi har beställt från fujidirekt.se vi.... toppen bra sajt....blev mkt godkännt..... fredag den 12:e blir det julbak!
    Fuskade här om veckan å bakade en sats saffrans bullar som för övrigt e helt slut nu....tihi
    Väntar på att vår lill kille Max ska komma den 16 Januari!!!
  • Wilmis07

Idag hade vi julpyssel hemma hos min bror och hans tjej.Det bjöds på lite julmat,glögg,risalamalta,julkakor och godis. Jag pysslade lite med decopage på askar som jag tänkte ha julgodiset i till jul. Dom hade julpyntat så fint,vilken stämning man fick Förra året hade vi pysselkvällen i slutet av oktober redan,men lika julpyntat och fint var det då,fast dom plockade ner allt direkt efter pysselkvällen då. Nu vill jag också ha det pyntat och fint,så ikväll har jag börjat med storstädningen,pust....

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • vackrastarflow
    Lalune2 skrev 2008-11-23 18:44:19 följande:
    Hittade jättefina barnförkläder på Grannas, tack för tipset vackrastarflow!
    Vassego
    kul att du hittade det du behövde där!
Svar på tråden Vi som älskar julen!