• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mammajessi
    Carolaj83 skrev 2008-11-24 08:30:29 följande:
    vi e totalt insnöade kommer ingenstans, 11 dagar till bf....så hoppas hon håller sig där inne nu, va fan gör man annars????stackars pappa o bror har kört snö hela natten ....o lär ju hålla på minst nått dygn till
    Kul och ni som bor ute på vischan med om ni bor kvar på toppen som ni gjorde då vi va förbi
  • millisen

Nu snöar det här med

lillamaa skrev 2008-11-24 07:22:59 följande:
    millisen: vi får hoppas att ni också får lite snö :) vaknade av att traktorn var och plogade vid 5 inatt. en stor nackdel med snö...
  • lillamaa

millisen: vad kul, extra mkt julstämning när det snöar :D

Mammajessi: hos er kanske de kom lite väl mkt snö på en gång! haah

• millisen

Mammajessi: Inte dåligt med snö ni har fått
    Vart någonstans bor ni???

• Helgona

Mammajessi...Avund jag blir ! Så hade vi det här nov-05 när vi fick ca 1 m snö över en natt! Det var absolut kaos!
    Skolorna inställda osv

Fatta ni det är bara 29 dagar kvar!

CARPE DIEM
  • Mammajessi

Vi bor i roslagen,,, och ser nu att vi va en av dom som fick värst.... ja det kom en himla massa meter i natt.... och det är inte slut ännu, skall komma massor ända till i morgon sa dom.

• Mammajessi

om sa dock på vädret nu att det kommer ta bort men att svealand och norrland kommer ha snön kvar.

• Emilia82

nu har jag hängt upp julstjärnor,plockat fram elljusstakarna... och lite juldukar+städar flickornas rum=)

• Mamasnest

Nu snöar det här!  *sjunger "vi ser det snöa vi ser det snöa*

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Vi som älskar julen!