• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Emilia82

härliga bilder! ska på 'julshopping' någon dag...vet ej om vi ska köpa plastgran så man slipper barren som stannar till midsommar=) och julgardiner,men var...........?
    ska kanske till norrtälje på luciadagen,om butikerna har öppet??
    julshoppa lite där..........

• Emilia82

carolaj:här stormar det med......ujuj tjuter runt knutarna,en sån natt jag sku vilja ha alla döttrar i sängen och mysa och ha varmt och gosigt:)

• Emilia82

*knäpp* i vanliga fall är det skönt att ej hela familjen trängs i samma säng men när det viner och tjuter och är kaltl tycke rjag det är ok::)

• lugnåsbo
    Nej nu behöver jag hjälp, har haft längder i köket till jul förut.
    MEN nu har jag tapetserat om och dom passar inte alls, dessutom vill jag ha en fin kappa.

SÅ kom med tips på en snygg juliggardinkappa!
    Har gråa tapeter i köket.
  • Ester W
    lugnåsbo skrev 2008-11-23 21:32:05 följande:
    Nej nu behöver jag hjälp, har haft längder i köket till jul förut.MEN nu har jag tapetserat om och dom passar inte alls, dessutom vill jag ha en fin kappa.SÅ kom med tips på en snygg juliggardinkappa!Har gråa tapeter i köket.
    Jag sydde röd och vitrutiga hissgardiner!
    Mycket jobb, men de blev kanon.
  • lugnåsbo
    Ester W skrev 2008-11-23 21:51:46 följande:
    Jag sydde röd och vitrutiga hissgardiner! Mycket jobb, men de blev kanon.
    inget att sy blir det för mej, haha möjligtvis kan jag lägga upp om dom är för långa... fålla lite..
    Är KASS på symaskinen
  • Emilia82

lugnåsbo...någe mörkrött sku kanske va fint...med hjärtan tex?=)

åh det ha snöat massor inatt!!! ska lägga in en bild senare!

Svar på tråden Vi som älskar julen!