• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • lillamaa

god morgon
    här snöar och blåser det som bara den! mysigt med lite mer snö, men de kunde gott sluta blåsa så

• millisen

Här varken blåser det eller snöar. Men om man kollar smhi så ska det snöa i alla fall. Kanske kommer lite senare

• lillamaa

millisen: vi får hoppas att ni också får lite snö :)

vaknade av att traktorn var och plogade vid 5 inatt. en stor nackdel med snö...

• Helgona

Vi har snö...men snöstorm ;) det kan jag inte riktigt kalla det

CARPE DIEM
  • Mamasnest

Åhhh, jag älskar att vakna av plogbilen! Vill också gör det, skicka hit en och gärna lite snö med den!
    Här ligger ett tunt täcke än, men det hade varit kul att göra snögubbar och åka pulka också.

Trebarnsmamma på heltid
  • Whats Up

hejsan
    idag snöar det... lite så där bara mysigt...än! Idag ska jag sy mina nya jul gardiner hämta in sakerna o sätta upp dom i föstrena. Hoppas inte råttorna ätit upp det!! I lördags var det julmarknad här o det var sååå mysigt. Nästa söndag är det julskyltning men då jobbar jag... Synd. Nu är det den 24..bara en månad kvar!

• Carolaj83

vi e totalt insnöade kommer ingenstans, 11 dagar till bf....så hoppas hon håller sig där inne nu, va fan gör man annars????

stackars pappa o bror har kört snö hela natten ....o lär ju hålla på minst nått dygn till

• Mammajessi
    Så här såg det ut i går när stormen kom

Bild 111.jpg

Och i dag när vi vaknade såg  det ut så här....
    Bild 112.jpg

Vi bor i lägenhet en trappa upp..

Bussarna är inställda, går man ut möts man av snö upp till bröstet.... hahaha min bil ser men inte ens....

DET ÄR SNÖ KAOS UTE...... GU VA ROLIGT
  • Mamasnest
    Carolaj83 skrev 2008-11-24 08:30:29 följande:
    vi e totalt insnöade kommer ingenstans, 11 dagar till bf....så hoppas hon håller sig där inne nu, va fan gör man annars????stackars pappa o bror har kört snö hela natten ....o lär ju hålla på minst nått dygn till
    Håller tummarna för att ditt barn inte är som mina och kommer ut innan BF. Mina barn har varit rädda för att jag ska få ett tokbryt av leda i slutet på mina graviditeter så de har alla kommit tidigare.
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Vi som älskar julen!