• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    NennasuS skrev 2008-09-24 20:31:53 följande:
    Bra Då gäller det bara att lägga upp lite bilder då Fast det är kanske ett tag innan julpysslandet börjar! Fast jag har ju tjuvstartat tidigt i år, men inte laddat in bilderna i datorn än...
    Ok... har inte rikgit börjat än... men ska göra det en dag.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • fabri

Nu har jag bestämt mig. Till adventskalender i år ska jag låta Maria gå fram mot krubban, ett nytt steg varje dag. Där hon stod dagen innan blir en guldstjärna. Det tror jag kommer bli supermysigt!

Angående att julpyssla med barn. Förra året bakade jag pepparkakor med min son (då 2 år). Det funkade jättebra tack vare.....MORMOR! Hon var med, vi var alltså två vuxna på ett barn. Jag kunde baka pepparkakor för glatta livet och de hjälptes åt (och fick en hel del gjort också). Alltså, var gärna fler vuxna. Det är så trist när man står där och vill baka och barnen kladdar med degen och är mjöliga och springer iväg och man är kladdig och varm och så vidare och så vidare. Det blev perfekt. Precis så julmysigt som man föreställer sig

• Terez

nu e den i mina favvisar med. Men kommer nog inte några bilder på nån vecka iallafall. Fick mail från panduro om att det skickas som vanligt, det vill säga efter 6-7 dagar. SKa ha paket innom 14 dagar i allafall. Efter det blir det pysslande o knåpande och bilder på mästerveren

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • dio
    MiaLau skrev 2008-09-24 20:33:45 följande:
    tips på julpyssel med barn? =)
    Vilken ålder?
  • MiaLau

3 år =)

förra året klipte jag ut julgran som hon fick måla och klistra på saker, och sen skickade vi de som julkort.
    dio skrev 2008-09-24 22:19:35 följande:
    Vilken ålder?
  • dio

Min dotter är tre år nu så i år och många år framöver har jag tänkt starta en ny julpysseltradition. Hon ska varje år få göra en julgranskula och så ska jag skriva årtal på alla. Nu när hon är så liten så blir det inget avancerat. Material som inte går sönder så lätt, kanske glitterlim, pennor osv.

• MiaLau

jo, det är roligt! det gjorde iofs vi förra året. hon fick själv måla en flörtkula röd, sen så fick hon om hon ville, rulla den i glitter eller paljetter. =)

dio skrev 2008-09-24 22:23:46 följande:
    Min dotter är tre år nu så i år och många år framöver har jag tänkt starta en ny julpysseltradition. Hon ska varje år få göra en julgranskula och så ska jag skriva årtal på alla. Nu när hon är så liten så blir det inget avancerat. Material som inte går sönder så lätt, kanske glitterlim, pennor osv.
Svar på tråden Vi som älskar julen!