• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    Wilmis07 skrev 2008-09-27 20:24:23 följande:
    Inte många julklappar kvar att handla för mig nu Men jag brukar alltid spara ett par stycken till december så att man får känna på "julstressen" lite
    Vi har en del kvar... men till sonen är faktiskt nästan klar med...
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Wilmis07

Jag brukar handlat många julklappar tidigt,men inte så här tidigt som i år.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mirakel händer
    Wilmis07 skrev 2008-09-27 20:33:05 följande:
    Jag brukar handlat många julklappar tidigt,men inte så här tidigt som i år.
    Ok... jag brukar börja i oktober/november... men det är olika från år till år.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • mjuik

Jag har julklappsångest. Ingen önskar sig något.
    Vad ska man köpa? Älskar att handla presenter men inte att bara köpa saker för köpandets skull.
    Egentligen är det väl ångest över att jag inte kommer på några bra saker. Hmm...

• Carolaj83

dom jag behöver hjälp med är:

sambons mormor: söt go tant på 83 år, som är rätt "skruttig"...hon fyller år 2 dagar innan jul o då ska hon få en väska där det finns plats för 5 bilder...

sambons farmor med man: 75 år super pigg bor i villa har vovve ute o fjälvandrar och åker på semestrar

min pappa: 56 år, egen företagare, händig, köper allt han behöver sj*suck*

sambons pappa: 57 år, mer familjepappa o hemmapysslare och mycket för sin bil och hoj och lite prylgalen

min bror: 27 år eviga singeln jobbar åt min pappa, bor i egen villa o jobbar alldeles för mycket när han inte gör de är han på krogen i princip

sambons bror: 23 år, bor i egen lägenhet, väldigt social, jobbar mycket

• Mirakel händer
    Carolaj83 skrev 2008-09-27 23:10:58 följande:
    dom jag behöver hjälp med är:sambons mormor: söt go tant på 83 år, som är rätt "skruttig"...hon fyller år 2 dagar innan jul o då ska hon få en väska där det finns plats för 5 bilder...sambons farmor med man: 75 år super pigg bor i villa har vovve ute o fjälvandrar och åker på semestrarmin pappa: 56 år, egen företagare, händig, köper allt han behöver sj*suck*sambons pappa: 57 år, mer familjepappa o hemmapysslare och mycket för sin bil och hoj och lite prylgalenmin bror: 27 år eviga singeln jobbar åt min pappa, bor i egen villa o jobbar alldeles för mycket när han inte gör de är han på krogen i principsambons bror: 23 år, bor i egen lägenhet, väldigt social, jobbar mycket
    Tycker det är svårt att komma med förslag till dem du behöver hjälp med.Flört
  • Turnit

Jag tyckte Jotex hade fina saker. Så jag har beställt fina sängkläder och lite nya gardiner.

Lite tyg också....har fått för mig att jag kommer att hinna ta fram symaskinen.....

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • dio

förra året köpte jag regnskog till min pappa som också har allt

• DenDär
    Svar på #575
    Åh vad jag känner igen detta!!!!!
    mjuik skrev 2008-09-27 23:01:22 följande:
    Jag har julklappsångest. Ingen önskar sig något. Vad ska man köpa? Älskar att handla presenter men inte att bara köpa saker för köpandets skull.Egentligen är det väl ångest över att jag inte kommer på några bra saker. Hmm...
Svar på tråden Vi som älskar julen!