• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mixela

Någon här som vet om IKEA Haparandra plockat fram julsakerna?

• DenDär

Gillar hälften av det som står i TS så jag hänger med här. Kul tråd!

• Mixela

Jag har inte presenterat mig ännu! Julen har inte blivit speciell förrän jag fick barn, och nu längtar jag till första advent så fort det blir höst. I vår familj åker alla julsaker upp till första advent, inklusive granen. Jag vill njuta av den så länge som möjligt. När julafton, juldagen och annandagen varit är julen slut för mig och jag börjar plocka undan julsakerna redan under mellandagarna, för då vill jag ha vår!!!

Vi brukar tjuvstarta med glögg redan i mitten på november, och lyssnar på Peter Jöbacks julskiva.

Jag har nog en typisk disneygran, kulor i alla regnbågens färger och mycket glitter! Viktigast är att ha en lång ljusslinga i granen, så den glittrar riktigt mycket.

I framtiden skulle jag vilja ha en gran med silver och vitt, det är snyggt.

Har ni länkar till andra jultrådar får ni gärna berätta vilka!!!

• DenDär

I år ska vi fira i vårt hus! Förra året körde jag än hit och än dit och sa att nästa år blir det hos oss. Punkt slut! Och så ska det bli MEN vårt hus är i renoveringstagen så vi får se hur vi ska sitta. Blir väl 10-15 pers längtar, men det får inte gå för fort... måste hinna med renoveringar innan!

• Mamsis

Ååååååååååhh här måste ju jag vara med!!!!!!!!!

Är helt galen i julgranskulor och julstjärnor (som man har i fönstren)

Har en hel kartong med kulor och tänkte att i år ska jag ÄNTLIGEN göra min egen julstjärna efter ritning i en gammal Ikea family!

• TereseA

någon som vet vart man kan köpa adventljusstake?..ej för dyr

Akiim är mitt liv 071004
  • NennasuS
    Mixela skrev 2008-09-27 09:38:28 följande:
    Jag har inte presenterat mig ännu! Julen har inte blivit speciell förrän jag fick barn, och nu längtar jag till första advent så fort det blir höst. I vår familj åker alla julsaker upp till första advent, inklusive granen. Jag vill njuta av den så länge som möjligt. När julafton, juldagen och annandagen varit är julen slut för mig och jag börjar plocka undan julsakerna redan under mellandagarna, för då vill jag ha vår!!!Vi brukar tjuvstarta med glögg redan i mitten på november, och lyssnar på Peter Jöbacks julskiva.Jag har nog en typisk disneygran, kulor i alla regnbågens färger och mycket glitter! Viktigast är att ha en lång ljusslinga i granen, så den glittrar riktigt mycket.I framtiden skulle jag vilja ha en gran med silver och vitt, det är snyggt.Har ni länkar till andra jultrådar får ni gärna berätta vilka!!!
    Jag är likadan, när julafton varit så plockar jag gärna undan julsakerna redan i mellandagarna.
    Men nu går jag händelserna i förväg. Ska kanske berätta lite om mina jular

De senaste åren har jag börjat planera julklappar redan i sept/okt, och går och längtar efter december Köper kanske lite nya julsaker också i 'väntan på advent'.
    Julpyntar gör vi oftast just innan 1:a advent, och då med gran och de färdiginslagna paketen under och hela köret. Det beror på att vi ska hinna njuta av granen då vi aldrig firar jul hemma. Jag har firat nästan alla mina jular hos min farmor och farfar, jättemysigt. Men på senare år när jag skaffat sambo och 'bonusbarn' har vi firat någon jul hos sambons ex. med familj (Låter kanske skumt, men vi är jättebra vänner )

Jag tycker om att julpyssla, och det är roligt att Maja min bonus är intresserad av sånt också Men det kanske hör åldern till. Hon är 11.

I år blir det nog extra roligt att fira jul, då vi har en liten bebis också Men vi har inte bestämt var vi ska fira ännu, men det finns ju lite tid att fundera ännu!

Bild på min gran och lite annat finns i mitt galleri. I mapparna julpynt och pyssel och julpynt och pyssel 2008 (men den har jag ju just påbörjat)...
    *Vecka 38*
  • NennasuS
    TereseA skrev 2008-09-27 09:47:04 följande:
    någon som vet vart man kan köpa adventljusstake?..ej för dyr
    Har du kollat ellos, jotex och om du har nära till nåt ikea så finns det säkert till bra pris där om/när de får in julsakerna
    *Vecka 38*
  • Senap

*lägger till i favoriter*
    Måste dock renovera klart innan jag kan tänka på hur jag ska julpynta. Men med en ny större lägenhet finns alla möjligheter. Sambon har redan frågat om vi kan fira jul hemma i år.

My sugar is raw
  • NennasuS
    Mixela skrev 2008-09-27 09:32:41 följande:
    Någon här som vet om IKEA Haparandra plockat fram julsakerna?
    Det kan jag berätta om nån timma, för min kompis har åkt dit idag. Hade jag inte varit så höggravid hade jag också varit där!
    *Vecka 38*
Svar på tråden Vi som älskar julen!