• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Lajsa82

Hello!!

Ni som har barn vill jag ge ett tips till eller så kan nu ju ge det till gubben så han kommer i sängs tidigt innan julafton

Min son får ett paket med en pyjamas och en bok i kvällen innan julafton så att han skall komma i sängs tidigt så man hinner med det sista innan julaftonsmorgon, en mysig liten tradition tycker jag...

• Winka

Haha, tomten är far till alla barnen mår min man så dåligt av att jag för titta på den själv. Jag tycker att den är lysande, men han känner sig nog kränkt på något vis Skrattande. Annars gillar han tjejfilmer och går med på att titta på love actually som är min andra absoluta favvis.

Jag har ett pepparkaksmåste varje jul. Jag bakar stora hjärtan och skriver alla familjemedlemmars namn på varsitt med kristyr (inklusive katter och andra inneboende). Sedan hänger jag dem i köksfönstret i röda sidenband. Blir superfint!
    Vilka bra tips på kom-i-sängpresent och strumpkalendern! 
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Castafiore

Jaaa, "Love Actually" glömde jag!
    Äääälskar Hugh, Mr Darcy och mannen med stort M; Mr Snape!!

• Mixela

Love Actually är tillsammans med Notting Hill mina absoluta favoritfilmer alla kategorier! Är svag för Hugh Grant!!

• Mixela

Förra året gjorde jag och dottern dekorationer av pepparkakor till granen. Vi tog helt enkelt köpes-pepparkakor med färdiga hål i, ringlade kristyr i ett virrvarr på pepparkakan, strödde på några silverkulor och satte ett band i och hängde upp i granen! Det blev så himla fint!!

Dottern får varje år baka en stor pepparkaka och dekorera den själv med kristyr, strössel och godis! Den brukar få hänga i köksfönstret.

• Winka

Jasså, det finns fler som fortfarande säger Mr Darcy...haha! Mina kollegor tittade på mig undrande när jag sa det härom dagen när vi snackade om mamma mia. Kollar på BBC:s Stolthet och fördom från -94 typ minst två gånger om året (och ja...med min man... en av hans goda sidor är att han står ut med mig...). På den tiden var han ju en pudding, men nu vet jag inte längre. Och ja... mmmmm mr Snape.

Castafiore skrev 2008-09-26 10:51:41 följande:
    Jaaa, "Love Actually" glömde jag!Äääälskar Hugh, Mr Darcy och mannen med stort M; Mr Snape!!
    Angående julbord; Gillar faktiskt inte det sådär värst, hemma är bäst!
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Thulan

Hej allihopa! Vilken underbar trad, den kommer helt klart att foljas hela vagen fram till jul. Jag langtar som en tok till julen trots att jag just nu befinner mig i soliga Australien. Tack och lov kommer jag hem lagom till forsta advent och da ska det bakas, pysslas och pyntas hemma i varan nya lagenhet. Kanns annu mysigare nu nar jag har en liten i magen.

De har redan en hel julavdelning har pa ett stort kopcentrum, dar ar jag varje dag och drommer mig bort. har redan inhandlat julkulor och lite annat smatt och gott som ska hangas upp i granen.

Vad har ni for fargtema i eran gran?

For min del blir det nog mest silver och vitt. Jag har en stor samling av antika julgranskulor som jag ska forsoka fa upp i granen i ar. Jag kor pa silver hemma hos mig och hos mina foraldrar blir det alltid en klassisk gran i guld och rott. En sadan gran ska jag sjalv ha nar jag ska borja fira jul hemma. Men jag drommer om att ha 2 granar den dagen jag far en stort hus pa landet, en familjegran (disneygran) och en "fingran" med alla antika kulor och sant som jag kopt pa mina resor varlden over.

• tj0rvig

Hittade hit oxå
    Kan väl lika gärna skriva i två jul-trådar här på fl...så mkt älskar jag faktiskt julen Köpte årets första jul-pynt (en ängel) i onsdags! O julklappar har jag redan börjat med.

• Terez

igår fick jag värdldens överrasknig. Har ju beställt lite saker från ponduro, först skulle det gå fort med leveransen då jag beställde snabb leverans, men sedan fick jag mail om att det skulle ta vanlig tid, det vill säga att varorna skulle komma om ca 1-2 veckor. Igår fick jag plötsligt ett sms om att nu är mitt packet på macken redo att hmtas ut

Så nu är det bara att börja pyssla. superkul ju

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • emejo128

Thulan: Jag har också mest silver och vitt i min gran, med rött också. Har en bild på förra årets gran i mitt galleri - titta under Jul2007.

Sedan har ju barnen sin egen lilla gran också, där allt möjligt åker upp. De får härja fritt bland julpyntet (som inte ska upp i den stora granen alltså) och så är det dagispyntet där också.

Var på IKEA julavdelningen igår. De hade lite fina julgranssaker, men i övrigt var jag inte så imponerad. Verkar som om ljusblått är stark julfärg hos IKEA i år. Fint, men jag blev inte så sugen på det.

Svar på tråden Vi som älskar julen!