• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Smulanpus

Mamma: 53 år
    Pappa: 60
    Syster: 30
    Syster och svåger: 40 års åldern, brukar bara köpa ågot litet till varandra.
    Sambo på 29
    och bonus tjejen som är 4

=)

• NennasuS
    Smulanpus skrev 2008-09-23 15:35:46 följande:
    Tips på bra och billiga julklappar mottages tacksamt!!!!!!! Älskar att handla julklappar och brukar spendera MASSA pengar på det men i år blir det till att hålla i handbromsen. Kommer gå hemma med havandeskaps perm och vänta på en liten som kommer i januari så pengarna kommer inte räcka som det brukar :(Alla tips mottages tacksamt!
    Här blir det också lite slimmade julklappar i år då jag har havandeskapspenning nu, och sen blir mammaledig om några veckor.
    Jag hojtar om jag kommer på nåt bra till någon i de åldrarna du skrev
    *Vecka 37*
  • jamex

åh, en tidningsprenumeration till maken! kalas!

• Johanna77

Nu har jag beställt julgardiner från Jotex....

Har köpt 2 julklappar till sonen. Hittade dom på Gekås. Skall ner dit i november igen....älskar att åka dit å julshoppa

Bjäller klang bjäller klang.,........
  • Skimra
    Johanna77 skrev 2008-09-23 19:46:24 följande:
    Nu har jag beställt julgardiner från Jotex....Har köpt 2 julklappar till sonen. Hittade dom på Gekås. Skall ner dit i november igen....älskar att åka dit å julshoppa
    Åh jag var inne och tittade på Jotex idag och blev helt sjuk. Jag tror jag oxå beställer julgardniner där ifrån nu. Ska nog göra det idag.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
Svar på tråden Vi som älskar julen!