• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    Johanna77 skrev 2008-09-23 19:46:24 följande:
    Nu har jag beställt julgardiner från Jotex....Har köpt 2 julklappar till sonen. Hittade dom på Gekås. Skall ner dit i november igen....älskar att åka dit å julshoppa
    Vi ska också försöka komma iväg till Gekås. Men det är lite oont om pengar eftersom vi har köpt hus början på sommaren.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Smulanpus

Hehe jag satt också och valde ut ett helt gäng med julgardiner fårn jotex idag!!! Dom hade bara såååå massa fint =)

• Mirakel händer
    Smulanpus skrev 2008-09-23 19:58:40 följande:
    Hehe jag satt också och valde ut ett helt gäng med julgardiner fårn jotex idag!!! Dom hade bara såååå massa fint =)
    Jag beställde för ett tag sedan... fick på mailen att det kommer om ca 10-14 dagar och resten kommer lite semare...
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Winka

Fick en katalog från ellos igår och de hade en massa julsaker i den, gardiner och stjärnor och så. Men de hade inget på hemsidan, den är säkert på g den med.

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • love actually

winka, ahhh vad bra. var in på ellos för nån dag sedan men hittade ju inte heller några julsaker..men det känns tryggt att de kanske är på väg.

hörrni, ni som beställt från jotex...vilka gardiner har ni beställt? jag kan inte bestämma mig..hehe

Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • Mirakel händer
    love actually skrev 2008-09-23 21:06:51 följande:
    winka, ahhh vad bra. var in på ellos för nån dag sedan men hittade ju inte heller några julsaker..men det känns tryggt att de kanske är på väg. hörrni, ni som beställt från jotex...vilka gardiner har ni beställt? jag kan inte bestämma mig..hehe
    Titta in i min bliddagbok... länk i sidfoten... kicka på 17:e september...
  • love actually
    Smulanpus skrev 2008-09-23 16:39:38 följande:
    Mamma: 53 årPappa: 60Syster: 30Syster och svåger: 40 års åldern, brukar bara köpa ågot litet till varandra.Sambo på 29och bonus tjejen som är 4=)
    kolla på www.smartasaker.se där finns en himla massa fiffigt till folk i alla åldrar! Djur med för den delen!
  • love actually
    Kims mamma skrev 2008-09-23 21:11:10 följande:
    Titta in i min bliddagbok... länk i sidfoten... kicka på 17:e september...
    Åhh de där panelisarna har jag också kollat på! Men jag har haft panelisar i 3 år nu och känner att jag vill ha nåt nytt! Tror jag...panelisar är ju himla bekvämt och enkelt att stryka!
  • Mirakel händer
    love actually skrev 2008-09-23 21:17:00 följande:
    Åhh de där panelisarna har jag också kollat på! Men jag har haft panelisar i 3 år nu och känner att jag vill ha nåt nytt! Tror jag...panelisar är ju himla bekvämt och enkelt att stryka!
    Vi har inte använt det tidigare... började använda det när vi flyttade in i vårat hus 30 juli iår.
  • Zorba1980

Jag har kollat på Jotex hemsida flera gånger och funderat över vad jag ska beställa. Skulle kunna beställa nästan allt, men blir lite dyrt

Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
Svar på tråden Vi som älskar julen!