• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • NennasuS
    crasygirl skrev 2008-09-24 11:12:51 följande:
    Vad gör ni för trevligt idag då?
    jag har kommit på ännu en julklapp   Jag gör ju egna smycken, men det fick de flesta i släkten förra året (tjejerna/kvinnorna då) och nu kom jag på att jag kan göra bokmärken som man kan sätta i böcker till de som brukar läsa böcker förstås!
    *Vecka 37*
  • Ulrika22

Jag var på ikea igår men en vännina och när vi började närma oss kassorna så blinkade julbelysningen vackert, dom hade fått hur mkt julsaker som helst, sååååå fina

• Carolaj83
    Ulrika22-åhhh va skoj, sonen behöver ju ny säng så kanske ska släpa dit sambon i helgen, älskar ikea
  • TereseA

undrar ni som köpt panelgardiner på Jotex....har ni köpt sådan stång till? någon med erfarenhet av dem panelstångarna?

Akiim är mitt liv 071004
  • Sevilla

Jag har varit inne och läst hos er i flera veckor nu så det är väl dags att bekänna färg En till som tycker att de som klagar på det kommande mörkret har fått allt om bakfoten. Det betyder ju att det snart är jul! VAD kan man rimligtvis ha att klaga på då??

Så det är alltså dags för ikea? Vi hade ändå tänkt att åka dit i helgen men jag antar att pappan i familjen kommer att misstänka att jag hade någon baktanke med besöket när det börjar glimma....

• TereseA

Synd för er som beställt julgardiner på Jotecx för några dagar sedan.Jag väntade med att köpa till idag.Så nu har dem i lager,innan stod det ju leverans 24 okt.synd att ni inte väntade några dagar..

Akiim är mitt liv 071004
  • Terez

idag åkte jag enr till stan för att shoppa alla jelpyssel saker på panduro, men de hade inte nåt inne första veckan i okt sa de att de skulle få in lite.. Hade hoppats att slippa beställa från hemsidan då jag vill börja med granpyntet redan nu. Men får nog ta och beställa därifrån iallafall, för damen i affären kunde inte svara på då de skulle få hem julgraspyntet, hon trodde att de skulle komma senare

Suuuuper trist ju.
    så fick gå en tröst runda och shoppa lite andra saker istället hhaha

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Zorba1980

Terez? Kan man beställa från hemsidan redan nu? Menar om dom inte får in det i butik förräns i okt.

NennasuS skrev 2008-09-24 12:56:49 följande:
    jag har kommit på ännu en julklapp   Jag gör ju egna smycken, men det fick de flesta i släkten förra året (tjejerna/kvinnorna då) och nu kom jag på att jag kan göra bokmärken som man kan sätta i böcker till de som brukar läsa böcker förstås!
    Hur tänkte du göra dessa? Kanske kan få några tips på bra presenter
    Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
  • Terez

ja det går från hemsidan, men ville som sagt köpa i butiken. Men kommer ju till butiken i nästa vecka kanske. Men troligen inte julgranspyntet. I och med att jag ska köpa en hel del olika saker till granen behöver jag tid på mig för att fixa dem med.
    Så vill börja så fort som möjligt, Men får ta o beställa från sidan nu.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ne e skiten beställd från panduro. valder snabbleverans, så hoppas att det går fort för mig att få det.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!