• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • NennasuS
    Kims mamma skrev 2008-09-24 21:45:45 följande:
    Kom på en sak... det är 3 månader kvar till julafton...
    Just det är det ju!

Julpyssel är en sak jag inte tänkt på med barn. Vad kul när min bebis blir större. Fast den är ju inte född än...Oj vad vi ska pyssla. Hoppas den ärver den ådran av mor sin
    *Vecka 37*
  • dio

Dotterns farmor har alltid julpyssel med familjen. Förra året gjorde vi ljuslyktor. Hon hade köpt enkla glaslyktor, glitterlim och paljetter.

• Mirakel händer

Mina systrar och jag med våra barn har samlats tidigare år och gjort julpyssel ihop.

Detta har gjort genom åren;

SmällkaramellerFlättade hjärtanÄnglarLjuslyktorSnögubbarTomtar/garntomtarI år vill inte sonen han känner sig ensam bland sin 5 tjejkusiner.Flört
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Carolaj83

ska köpa textil färg och några roliga stämplar från panduro o ta barnens handavtryck på handdukar o ge till mormor/morfar och farmor/farfar....

• Csve

Åhh underbar tråd!!!
    Älskar tradionella jular, det ska vara mysigt, doftade av glögg och pepparkakor och hemgjorda köttbullar. Inget halvfabrikat här inte! (förutom pepparkakorna som är godare köpta faktiskt, o ja kan INTE få mina egna perfekta!)
    Självklart ska de vara massa snö ute, gärna stoora flingor på julafton.

?♥ För evigt ♥?
  • MiaLau

hejsan jo, jag har kollat runt lite, tänkte göra en ljuslykta av sockerbitar, måla glasburkar, som blir som en burklykta, smällkaramelller (men dom är så vanliga) och kryddad apelsin.

så får se var vi hamnar =)
  • Csve

förresten, nån som har förslag på en paketalmenacka?
    Vill inte ha någon stickad, sydd eller virkad. Utan påhittig!
    några förslag? (alltså på vad paketen ska läggas i...)
    * skokartonger
    * toarullar
    * tygpåsar (typ smyckespåsar)
    * små klädnypor att bara kroka fast i paketets snöre
    * en vanlig hylla med 24 fack..

* smällkarameller med paket i

?♥ För evigt ♥?
  • emejo128
    Svar på #527
    Jag såg em gång en paketkalender som bestod av siffror på luckorna i köket. Så hade man paket inne i skåpen.

En annan variant är ju att tomten (eller någon annan) kommer och busringer på dörren varje dag och utanför ligger ett paket.

Eller ett snöre från vägg till vägg som man bara hänger roligt inslagna paket på.
  • Csve
    emejo128 skrev 2008-09-25 09:49:41 följande:
    Svar på #527Jag såg em gång en paketkalender som bestod av siffror på luckorna i köket. Så hade man paket inne i skåpen. En annan variant är ju att tomten (eller någon annan) kommer och busringer på dörren varje dag och utanför ligger ett paket. Eller ett snöre från vägg till vägg som man bara hänger roligt inslagna paket på.
    vilka bra tips! tack
    ?♥ För evigt ♥?
  • Winglur

Min mamma gjorde förra årets paketkalender i en fin korg bara.
    La ner alla paket så fick jag plocka ett varje dag. (det var svårt att inte öppna alla)
    Men jag är visserligen 20 år också, så det är väl inte lika kul till barnen. :P

Svar på tråden Vi som älskar julen!