• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • crasygirl

Hallå tjejer

Har ni haft en bra helg?

själv så blev det inhandlat julklappar igår, som egentligen inte alls var meningen. Men det passa så bra med den som ska ha det

Sen är det inplanerad en pyssel dag med:P hihihi

• Mirakel händer
    crasygirl skrev 2008-09-28 08:29:10 följande:
    Hallå tjejerHar ni haft en bra helg?själv så blev det inhandlat julklappar igår, som egentligen inte alls var meningen. Men det passa så bra med den som ska ha det Sen är det inplanerad en pyssel dag med:P hihihi
    Här har det varit lungt... maken var på kräftskiva igår hos sonens pappa. Å jag var hemma med sonen och en kompis till honom. Maken kommer hem idag senast kl 14 hoppas jag. För jag ska jobba övertid idag. Inga julklappar har handlats i helgen.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Carolaj83

i fredags åt jag pepparkaks sandvich, mmmm, igår när ja var och fikade hos en kompis hade hon mjuk pepparkaka, mmmmmmm

idag blir de nog en lugn dag, ska iväg på barn loppis o hoppas på att jag hittar byxor till sonen i rät strl

• NennasuS
    crasygirl skrev 2008-09-28 08:29:10 följande:
    Hallå tjejerHar ni haft en bra helg?själv så blev det inhandlat julklappar igår, som egentligen inte alls var meningen. Men det passa så bra med den som ska ha det Sen är det inplanerad en pyssel dag med:P hihihi
    Jodå. Helgen har varit ganska bra Visst är det roligt när man hittar nåt som passar nån jättebra.
    Jag inväntar pärlpyssel-leveranser i morgon, varför kommer ingen post på söndagar?? Så idag tror jag det blir brödbak.
    *Vecka 38*
  • Lotta71

Hej! Här kommer en jultokig till
    Har redan börjat köpa julklappar, spelat julmusik o planerat datum för första julpysslet
    Har 3 pojkar som är lika förtjusta som jag, så då blir det ännu roligareFlört

Är det någon av er som har ett bra vuxenjulpyssel? Vi ska vara 5 vuxna som ska ha med 5 uppsättningar var, o jag kan inte komma på nåt bra. Kan mest som passar små barn.
    Finns här någon pysslig (tror det )

Daniel-02 Isac-00 Emanuel-98
  • tj0rvig

Oj va svåra! Det är precis "såna" vi oxå har svår to hitta till...
    Men som ngn skrev, köp lite regnskog, gör en donation i deras namn.

Carolaj83 skrev 2008-09-27 23:10:58 följande:
    dom jag behöver hjälp med är:sambons mormor: söt go tant på 83 år, som är rätt "skruttig"...hon fyller år 2 dagar innan jul o då ska hon få en väska där det finns plats för 5 bilder...sambons farmor med man: 75 år super pigg bor i villa har vovve ute o fjälvandrar och åker på semestrarmin pappa: 56 år, egen företagare, händig, köper allt han behöver sj*suck*sambons pappa: 57 år, mer familjepappa o hemmapysslare och mycket för sin bil och hoj och lite prylgalenmin bror: 27 år eviga singeln jobbar åt min pappa, bor i egen villa o jobbar alldeles för mycket när han inte gör de är han på krogen i principsambons bror: 23 år, bor i egen lägenhet, väldigt social, jobbar mycket
  • Vroooooom

Nu har jag faktiskt köpt de första julklapparna från Mixin. Nu är det väl bara hälften kvar att köpa till

Cheer up, the worst is yet to come
  • Thulan

Haller pa for fullt att kopa julklappar har i Australien och sedan blir det ett stopp i Thailand pa vagen hem dar jag ska kopa en hel del billiga julklappar. Men roligast blir att kopa de sista julklapparna hemma i sverige veckorna innan jul. Ga runt pa stan och kika i butiker, ta en kopp varm choklad med gradde... ahh vad jag langtar!

Brukar ni julpyssla innan jul? Jag vill dra ihop nagra vanner och pyssla lite men det ar sa svart att komma pa vad man kan gora. Nagra tips? Eller man kanske ska ha en julbakarkvall istallet dar man gor godis och bakar?

• Vroooooom
    Thulan skrev 2008-09-28 13:41:03 följande:
    Haller pa for fullt att kopa julklappar har i Australien och sedan blir det ett stopp i Thailand pa vagen hem dar jag ska kopa en hel del billiga julklappar. Men roligast blir att kopa de sista julklapparna hemma i sverige veckorna innan jul. Ga runt pa stan och kika i butiker, ta en kopp varm choklad med gradde... ahh vad jag langtar! Brukar ni julpyssla innan jul? Jag vill dra ihop nagra vanner och pyssla lite men det ar sa svart att komma pa vad man kan gora. Nagra tips? Eller man kanske ska ha en julbakarkvall istallet dar man gor godis och bakar?
    En julbakarkväll låter ju urmysigt. Den idén ska jag nog sno till nästa år.

Jag brukade göra julkort tillsammans med några vänner förr om åren. Vi lagade god mat, drack gott och gjorde egna julkort. Det var verkligen jätteskoj.
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Carolaj83

ni som köpt julklappar, ni kan väl dela med er vad ni köpt, tycker de e så kul att få veta

Svar på tråden Vi som älskar julen!