• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Sialch

Jag vill oxå gärna ha tips på juklappar, har en del att köpa och bara lyckats köpa 1 grej hittills....
    1 pussel till min son på 1½ år - han är enkel att handla åt men hans kusiner på
    11 år (tjej), kille på 7 och tvillingpar på 4 (snart 5) oxå grabbar, sedan en del vuxna som farmor/farfar - mormor/morfar och även en vuxen morbror....

Behöver tips tips och åter tips
    Farmor älskar att samla familjen m mat och bak....(fick nyss Leilas bak bok då hon fyllde år) supertant i köket
    farfar pysslar m allt...
    Mormor och morfar = har det mesta, gillar att plocka svamp/bär - har allt där som behövs...
    Morbror, gillar data/filmer osv osv...duktigt kunnig så vågar banne mig inte köpa ngn data pryl
    Ohps! En moster till mannen vill oxå ha paket har allt, sålt hus och sitter i lägenhet just nu.....

Förra Julen fick far och morföräldrar från 3D kristall där vi hade lämnat in foto på sonen och dom fixade en fin kristall av det.....

Tar tacksamt emot tips

ღ ♥ ღ `°?.¸En älskad & efterlängtad son Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • TereseA

var på rusta idag..dem har fått in julbelysning och julpapper,

Akiim är mitt liv 071004
  • Carolaj83

Sialch-tjej på 11 år, hmmm presentkort på kläder, eller leksaker så hon får handla sj?....kille 7 år LEGO.....killar 4 snart 5....brukar alltid gå hem med bilar eller traktorer

• Vroooooom

Jag har köpt en jättefin teburk med matchande salt- och pepparkar, glasunderlägg, ett krukset och en glasvas hittills.

Cheer up, the worst is yet to come
  • EnFruSislak

här ska jag kolla! Inte för att jag egentligen älskar julen massor, utan för att jag vill ha perfekt jul varje år. Bakar julgodis fr. november osv. Så alla recept, bilder å allt kommer som en välkommen pryl!

• Mollsanbollsan

åhhh va jag längtar till julen ! all julmat o mammas julpynt ! hihi :D

• Terez

jag har planerat en juklapp klart, inte köpt ännu, men kommer att göra hemmagjorda presentkort på det.

Det är till min systers son på fyra år. Han ska få ett besök på universeum och ett besök på lek och bus landet. I universeums presentkort ingår även mammas biljett + att moster med barn kommer med. God lunch efter att kikat på djuren eller busar i lek o bus ingår med. Så två heldagar ska jag ge till lillkillen. (kan ju tilllägga att min syster har lite ont om pengar o kan inte ta pojken själv dit och har pratat mycket om att hon gärna vill ta han dit)

Tror att mina presenter till han kommer bli perfekta. Om jag har råd ska jag nog köpa en spindelmannen utklädningsdress till han med, han älskar allt som har med spindelmanen att göra.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • chokladmamma

Till de pysselsugna!

vill man ha tips på julpyssel som passar vuxna kan man kolla in panduros hemsida, de har massa roligt pyssel. Förra året tovade jag fina jultomtar som jag sedan gav bort i julklapp. Jag gjorde också fina julgransdekorationer i form av änglar och dekorerade kulor (decopage)...allt inköpt på panduro. Kan ju bli lite dyrt om man ska köpa mycket om man köper de färdiga seten de har...då kanske det är bättre att fixa fram material själv

Lycka till!

• Terez

vi har de senaste åren haft julbakkväll med våra vänner. Då bakar vi lite pepparkakor och annan julgodis. Avslutar kvällen med glögg, nybakat (det vi bakat under kvällen smakas på här) och ett roligt spel.

SUper mysigt. rekomenderar det verkligen.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!