• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Skimra

Appropå jul så blir det idag risgrynsgröt med saftsås, köttbullsmacka med rödbetssallad och skinkmacka med senap.

Jag fick en graviditetsnoja och kunde inte låta bli. Synd att dom inte har börjat sälja julmust ännu bara.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • MiaLau

hahah, här i fruängen säljer dom påskmust, =) det är same shit! =) bara att låsas att det är en röd etikett och en tomte på istället för kyckling =)

Skimra skrev 2008-09-29 14:35:17 följande:
    Appropå jul så blir det idag risgrynsgröt med saftsås, köttbullsmacka med rödbetssallad och skinkmacka med senap. Jag fick en graviditetsnoja och kunde inte låta bli. Synd att dom inte har börjat sälja julmust ännu bara.
  • Skimra
    MiaLau skrev 2008-09-29 14:37:20 följande:
    hahah, här i fruängen säljer dom påskmust, =) det är same shit! =) bara att låsas att det är en röd etikett och en tomte på istället för kyckling =)
    Åh ja men påskmust hade dugt fint för mig. Hmm....nja det har dom inte i Malmö i alla fall.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • MiaLau

min sambo sa att det stod i city/metro tidngen att ikea i stockholm had ebörjat julpyntat =)

hehe det börjar dra ihop sig.. 2 dgaar och sen är det OKTOBER =)
    Carolaj83 skrev 2008-09-29 13:08:43 följande:
    vissa av ikeas butiker har börjat men inte alla
  • epe

Oh... här måste jag få vara med! Jag älskar också julen!

Har för en vecka sedan beställt en ljusstake från Panduro, den är grundmålad vit och egentligen ska man måla den röd, fast just nu är jag i en vit period, så den kommer nog att få vara vit!

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=491311

Julklappar till barnen började jag med i augusti redan. Hittils är alla klappar med Hello Kitty på :)

• DenDär
    Svar på #612
    Ja oooo va gott det hade varit med lite must
    Skimra skrev 2008-09-29 14:35:17 följande:
    Appropå jul så blir det idag risgrynsgröt med saftsås, köttbullsmacka med rödbetssallad och skinkmacka med senap. Jag fick en graviditetsnoja och kunde inte låta bli. Synd att dom inte har börjat sälja julmust ännu bara.
  • DenDär
    Svar på #616
    Va!! Gör dom! Inte hos oss på landet.
    Men går den att få tag på året om blir den ju inte riktigt speciell när det nalkas jul (eller påsk)
    Marsch skrev 2008-09-29 16:19:08 följande:
    Alla stora Ica- och Coopaffärer har must året runt.
  • Flygfotogen

Det är inte Apotekarnes och CO, det är andra bolag i regel. Must brukar finnas i välsorterade affärer året om. Ica Maxi i Gävle har en hel hylla året runt med must, glögg och grejer.

Svar på tråden Vi som älskar julen!