• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Tjejligans mamma
    bossemor1 skrev 2008-10-06 23:45:34 följande:
    Tänk er för innan ni klickar på lä

ligger nämligen på golvet med _svåra_ skrattkramper i magen !Jag tror jag dööööööör!!!!! *torkar bort skratttårarna*
    Eller varför inte denna.... *asg*

• tj0rvig

Vi hade tur o fick snö precis dagarna innan jul, perfekt vit snö o kallt hela julen

• frunygren
    Shoegirl skrev 2008-10-07 08:31:08 följande:
    Jag har tydligen lite annorlunda julmusiksmak.Min absoluta favorit är Fairytale of New York
    den är ju bra :)
  • dio

Tjejligans mamma skrev 2008-10-07 09:38:07 följande:

Eller varför inte denna.... *asg*

hahaha den går också varm här hemma vid juletid
  • Mirakel händer

Å, jag har sådan längtan till julen... Håller på att kolla mitt schema för att kunna planera in ett julfirande för sonen. Eftersom han åker iväg med sin pappa och firar jul i Jämtland. Så snö lär han få detta år.

kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • dio

Jag längtar till det årliga julpysslet som lillans farmor anordnar. Hela familjen träffas hemma hos henne, hon lagar hela julbordet och så har vi julpyssel, olika teman för varje år. Härligt! x-svärmor är bäst

• Mirakel händer
    dio skrev 2008-10-07 11:20:59 följande:
    Jag längtar till det årliga julpysslet som lillans farmor anordnar. Hela familjen träffas hemma hos henne, hon lagar hela julbordet och så har vi julpyssel, olika teman för varje år. Härligt! x-svärmor är bäst
    Så härligt det låter...

Vi brukar samlas hos oss eller hos min svåger. Så julpysslar vi med våra barn. Det är jätte skoj. Får se vad julpysslet består av iår. Jag är "galen" i änglar... så jag funderar på att vi ska göra lite julänglar. Jag kan inte få för mycket av dessa, enligt mig själv. Men maken sakar bara på huvudet å säger... jasså en till ängel...
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • tj0rvig

Är det ngn här som är duktig på att göra julkort?
    Jag vill göra egan i år, fina (förstås), men skulle behöva lite inspiration? Tänkte om någon har foton eller ngn bra site o dela med sig av?

• Bark
    tj0rvig skrev 2008-10-07 11:59:30 följande:
    Är det ngn här som är duktig på att göra julkort? Jag vill göra egan i år, fina (förstås), men skulle behöva lite inspiration? Tänkte om någon har foton eller ngn bra site o dela med sig av?
    Jag har en del julkort i mitt galleri!!
Svar på tråden Vi som älskar julen!