• liten groda

Lekstund

Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?

Beata

• Svar på tråden Lekstund
  • liten groda
    Svar på #10
    Har inte hittat någon öppen förskola faktiskt, hur gör man d? Tittade på kommunens hemsida, men där stod d bara om en för de som bor i centrum... Vi gick två ggr på babysim, men sen blev olivia förkyld, sen jag så d blev inget mer med det. När olivia va nyfödd gick jag i en mammagrupp, d va ganska skoj, fick massera å prata av sig lite, men nu träffar vi inga från den gruppen. Olivia har en liten kusin på 1år som vi träffar ibland, å så har jag en föredetta jobbarkompis som har en liten bebis, annars träffar vi inte så många bebisar... Ni?

Idag har jag jobbat, ska göra det imorn med. Jag hoppar in ibland som vikarie i hemtjänsten i kortedala. Sami jobbar oxå natt, men nu e han hemma två nätter i veckan, så va delar lite på allt som finns att göra, väldigt skönt faktiskt.
    Har precis nattat lilltjejen, hon fick bada å så har vi lekt å va ute en sväng till affären. Imorn ska det nog bli en promenad till slottskogen om det är bra väder på eftermiddagen. Har ni gjort nått skoj i helgen?

Ska försöka lägga in några kort :)
  • linda gbg

Hmm , finns inga lappar eller så på er BVC ? Du tror inte du får lov och gå på den som tillhör centrum då , om det inte finns någon närmare dej ? ...

Tjaa vi träffar dom på vår Öppna Förskola och Baby Gruppen där . Sedan i våras gick vi på en Baby Grupp i Gamlestaden som startade igen tidigare i veckan . Men eftersom Nicholas var/är förkyld så får det bli nästa gång (det är varannan vecka) .

Men vi känner inga bebisar direkt sedan tidigare . Yngsta killen vi känner är 1 ½ typ .

Ni har inte funderat på syskon till Olivia ? Eller ni vill vänta ? :)
    Vi har börjat spinna på det nu när Nicholas blir 1 år . Så får se om det händer något inom några månader :)

Okej ! Jaa måste va skönt att dela på det sådära . Här hemma är det betydligt mestadels jag som har Nicholas . Min pojkvän har 2 skolor , 1 jobb och 1 extra jobb + mycket pappersarbete och skolarbete när han är hemma .

Jaa , jag hade också velat ta Nicholas till Slottskogen snart igen . Men han måste bli av med sin förkylning först . Sedan måste det va bättre väder än vad det vart idag . Ösregn och blåsigt :(

Neej eftersom Nicholas inte är tipp topp så håller vi oss undan bekanta och så . Blir korta promenixer för att få luft men annars tar vi det lugnt . Så snart han är bättre hoppas jag det blir mer socialt liv här omkring :)

• liten groda
    Svar på #12
    Nja, ett syskon får nog vänta, först vill jag plugga och ha ett jobb, å en större lägenhet.... Det känns som att det är fullt upp med Olivia för tillfället, så allt annat får vänta lite.

Har inte sett några lappar om öppna förskolan, får titta lite mer nästa gång :)

Oj, det va mycket din kille gör, har du honom hemma någon gång ? :) Har ni varit ifrån Nicholas någon gång? Över natten. Jag å killen va nyligen i Bulgarien, utan Olivia, det kändes jätte konstigt, men hon hade inte saknat oss som tur va =P
  • linda gbg

Okej , fullt förståligt :)

Ahh , ibland står det där , annars kan du juh fråga din Bvc ? :)

Jaa han är borta ganska mycket . Hemma på helgdagarna mest . Såå då ses vi he,he .

Neej . Jag har aldrig vart utan Nicholas mer än shopping runda / handla på ICA typ ha,ha . Min familj bor i Malmö så vi har liksom ingen "barnvakt" här i Göteborg . Men det funkar ändå :)

Gud va härligt med resa till Bulgarien ! Eftersom Nicholas är så van vid att ha sin mami eller papi runt om sej så tror jag det skulle bli jättekonstigt för honom . Han blir väldigt ledsen ibland när bara papi är hemma med honom . För han är la mest van vid bara mej av oss 2 .

Nu håller vi på att få nya köksluckor , gaderobsdörrar i både hall och sovrum . Sedan ska vi sova . Sedan ska vi gå och shoppa lite kläder till Nicholas . Och på vägen hem hämta vårt nya balkong golv . Kul kul :)

Vad har ni för er ? Och händer något kul i veckan framöver ? :)

• livetlilla

Hej!
    Trillar in lite i efterhand här om det går för sig??

Har en son på drygt 9 månader, är själv 22. Vi tillhör gbg centrum och kan gatorna hemma rätt bra nu - ute är det bästa som finns enligt min son, alternativet är inne med andra barn...;)

Vill ni träffas någon dag i verkligheten (tolkade trådstarten som att det var en redan tänkt tanke, men såg att det inte kommit något förslag på träff)? Alltid roligt med nya bekantskaper med barn i samma ålder:)

• linda gbg

Hej "lillalivet" :)

Nemas problemas , bara roligt att lära känna lite fler !

Skulle vara kul att träffas också :) Näe vi har inte pratat om det här något spec . men kanske kunde få till någon träff snart  .

Vart i centrum bor du ?

• livetlilla

Slottsskogen nästa vecka kanske? (oj oj vad jag brakar in och tar över - inte alls meningen!men är sällan inne här och föredrar att prata med folk på riktigt:))

Vi bor i guldheden. Bodde ni i hammarkullen, tror jag det stod?

• linda gbg

Nej men gud , det är bara skönt när någon tar lite intiativ ha,ha för jag är superdålig på det själv ... :) Slottskogen låter perfa tycker jag ! :)

Jag bor i Hammarkullen , men "liten groda" bor i Majorna .

• livetlilla

majorna är nästan slottsskogen;) har skrivit i gästboken hos liten groda och sagt att det nu finns träff-förslag.

Torsdag kl 13 vid valen (linnéplatsen)?

• linda gbg

Perfekt !

Torsdag passar bra . Valen ... Hmm , om man kliver av spårvagnen vid Linneplatsen , vart finns då Valen ? *Inte vart där så många ggr*

Kanske kan inboxa varann mobil nummer , så om någon är sen eller det blir inställt eller vad som helst , så att det går att meddela det snabbt :)

Svar på tråden Lekstund