Lekstund
Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?
Beata
Hejsan, är mamma till lilla Olivia på 10månader, själv e jag 21. Skulle vara roligt å träffa andra mammor med barn i samma ålder. Någon?
Beata
Hmm , finns inga lappar eller så på er BVC ? Du tror inte du får lov och gå på den som tillhör centrum då , om det inte finns någon närmare dej ? ...
Tjaa vi träffar dom på vår Öppna Förskola och Baby Gruppen där . Sedan i våras gick vi på en Baby Grupp i Gamlestaden som startade igen tidigare i veckan . Men eftersom Nicholas var/är förkyld så får det bli nästa gång (det är varannan vecka) .
Men vi känner inga bebisar direkt sedan tidigare . Yngsta killen vi känner är 1 ½ typ .
Ni har inte funderat på syskon till Olivia ? Eller ni vill vänta ? :)
Vi har börjat spinna på det nu när Nicholas blir 1 år . Så får se om det händer något inom några månader :)
Okej ! Jaa måste va skönt att dela på det sådära . Här hemma är det betydligt mestadels jag som har Nicholas . Min pojkvän har 2 skolor , 1 jobb och 1 extra jobb + mycket pappersarbete och skolarbete när han är hemma .
Jaa , jag hade också velat ta Nicholas till Slottskogen snart igen . Men han måste bli av med sin förkylning först . Sedan måste det va bättre väder än vad det vart idag . Ösregn och blåsigt :(
Neej eftersom Nicholas inte är tipp topp så håller vi oss undan bekanta och så . Blir korta promenixer för att få luft men annars tar vi det lugnt . Så snart han är bättre hoppas jag det blir mer socialt liv här omkring :)
Okej , fullt förståligt :)
Ahh , ibland står det där , annars kan du juh fråga din Bvc ? :)
Jaa han är borta ganska mycket . Hemma på helgdagarna mest . Såå då ses vi he,he .
Neej . Jag har aldrig vart utan Nicholas mer än shopping runda / handla på ICA typ ha,ha . Min familj bor i Malmö så vi har liksom ingen "barnvakt" här i Göteborg . Men det funkar ändå :)
Gud va härligt med resa till Bulgarien ! Eftersom Nicholas är så van vid att ha sin mami eller papi runt om sej så tror jag det skulle bli jättekonstigt för honom . Han blir väldigt ledsen ibland när bara papi är hemma med honom . För han är la mest van vid bara mej av oss 2 .
Nu håller vi på att få nya köksluckor , gaderobsdörrar i både hall och sovrum . Sedan ska vi sova . Sedan ska vi gå och shoppa lite kläder till Nicholas . Och på vägen hem hämta vårt nya balkong golv . Kul kul :)
Vad har ni för er ? Och händer något kul i veckan framöver ? :)
Hej!
Trillar in lite i efterhand här om det går för sig??
Har en son på drygt 9 månader, är själv 22. Vi tillhör gbg centrum och kan gatorna hemma rätt bra nu - ute är det bästa som finns enligt min son, alternativet är inne med andra barn...;)
Vill ni träffas någon dag i verkligheten (tolkade trådstarten som att det var en redan tänkt tanke, men såg att det inte kommit något förslag på träff)? Alltid roligt med nya bekantskaper med barn i samma ålder:)
Hej "lillalivet" :)
Nemas problemas , bara roligt att lära känna lite fler !
Skulle vara kul att träffas också :) Näe vi har inte pratat om det här något spec . men kanske kunde få till någon träff snart .
Vart i centrum bor du ?
Slottsskogen nästa vecka kanske? (oj oj vad jag brakar in och tar över - inte alls meningen!men är sällan inne här och föredrar att prata med folk på riktigt:))
Vi bor i guldheden. Bodde ni i hammarkullen, tror jag det stod?
Nej men gud , det är bara skönt när någon tar lite intiativ ha,ha för jag är superdålig på det själv ... :) Slottskogen låter perfa tycker jag ! :)
Jag bor i Hammarkullen , men "liten groda" bor i Majorna .
majorna är nästan slottsskogen;) har skrivit i gästboken hos liten groda och sagt att det nu finns träff-förslag.
Torsdag kl 13 vid valen (linnéplatsen)?
Perfekt !
Torsdag passar bra . Valen ... Hmm , om man kliver av spårvagnen vid Linneplatsen , vart finns då Valen ? *Inte vart där så många ggr*
Kanske kan inboxa varann mobil nummer , så om någon är sen eller det blir inställt eller vad som helst , så att det går att meddela det snabbt :)