Svar på #41
natalie25 skrev 2008-09-14 21:47:50 följande:
Svar på #38
ja hon e jätte trött, får panik ångest precis innan hon ska somna, hon ligger bara o tänker på att lilltjejen inte får vakna. hon vill bara sova. hon äter dåligt så hon e vimsig o snurrig, hon e rädd att hon ska tappa lillan eftersom hon e svag.orolig för allt. känner sig misslyckad för att hon inte kan ta hand om tjejen.hon e tillbaka på bb nu, har fått medicin för att sluta amma( hon orkar inte)nåt o sova på. jag hoppas det blir bättre. hennes kille kommer vara hemma ett tag.men ska man bara åka dit fast hon tycker hon koncentrerar sig bättre ensam?vet liksom inte hur mycket jag vågar tvinga mig på.jag tänkte också ta flickan lite, gå på promenad, handla lite laga lite mat.sen vill jag inte köra över killen, men han behöver ju också stötning o vila kan jag tycka.tack så hemskt mycket för tipsen
Åh, vad bra att din syster får hjälp nu! När jag väl samlat mod till mig att sluta amma, trots allas peppningar om att fortsätta (min sambo m.fl. förstod inte hur mycket amning kan påverka psyket...) kände jag mig mycket bättre till mods samtidigt som jag fortfarande kan få enorma skuldkänslor för att min lilla tjej inte blivit ammad och fått bröstmjölken som alla talar så gott om. Det gör ont att höra sådana diskussioner när man hade velat men inte orkar eller kan! Jag känner igen mig i så gott som allt du skriver om din syster. Jag tror hon kommer uppskatta allt du gör och kommer göra för henne, men hon kommer kanske inte orka vara så tacksam eftersom hon har så mycket att grubbla och oroa sig för själv. När hon sedan mår bättre (för det kommer hon göra med eller utan medicin) då inser hon hur mycket din hjälp har betytt, jag lovar! Jag tycker inte hon ska tveka att ta anti-depr om hon blir erbjuden, speciellt eftersom hon inte behöver tänka på att något går över till bebisen. Det tar några veckor innan medicinen börjar hjälpa, men sedan kommer hon och bebisens pappa mer och mer kunna släppa all oro och börja njuta av att ha en liten i hemmet!