Svar på #102
kajsaliten skrev 2008-09-19 13:33:15 följande:
/---/ jag kom hem från mitt möte med psykologen, är helt slut...det var jättebra iallafall. vi pratade, jag fick veta att det jag känner är helt normalt o att det finnshjälp att få och ATT JAG KOMMER BLI HELT BRA!!! psykologen ringde psykiatrin när jag var där, sa att jag måste få medicin o ett möte med en psykiater för bedömning om vilken medicin. fick ett telnr dit jag kan ringa hela helgen om det krisar, annars ska jag ringa mån morg kl 8 o få en tid samma dag eller tisdag hos psykiater. blir troligen sjukskriven, o får medicin o samtalshjälp.min sambo ska följa med på det mötet; jag sa att jag mår dåligt också pga att han inte förstår o att jag har så mkt skamkänslor inför honom...jag känner mej faktiskt lite stolt över mej själv; att jag vågade söka hjälp! patetiskt...men jag är stolt över att jag har visat mej svag. det är så pinsamt detta med förlossningsdepression ju; att inte kunna älska sitt barn utan istället få ångest av henne!!!
Jag nästan börjar gråta när jag läser detta, kajsaliten, jag blir så rörd av din styrka och ditt mod! Att söka hjälp är det svåra och största steget och det har du tagit nu, nu kommer det att rulla på mot det bättre och om ett tag kommer du att kunna älska din dotter så som du hade föreställt dig innan hon föddes!
Jättebra att din sambo också kommer med! Det är svårt för ens partner att kunna förstå, så här i efterhand kan jag inte klandra min man för att han inte förstod förrens jag fick en diagnos och professionell hjälp. Det var jättejobbigt då men nu i efterhand förstår jag hans agerande och frustration, jag menar jag förstod ju knappt själv vad det var med mig och jag tror ingen som inte har upplevt det kan förstå. Men att han hela tiden var vid min sida och var delaktig gjorde att han snart kunde bli ett stort stöd.
Jättebra om du kan bli sjukskriven så att han kan va hemma med dig och lill-flickan!
Du har all anledning att vara STOLT över dig själv så sträck ordentligt på dig, tjejen!