Maline skrev 2008-09-17 11:50:02 följande:
Kajsaliten: I all vänlighet: din kille är ett pucko. Din dotter är inte en månad ännu och du har ännu så länge obehandlad förlossningsdepression. Han ska vara dj*ligt tacksam att du kämpar så hårt för att han ska få spela med sitt band. Första gången jag hade FD var jag sjukskriven i sex veckor så att min man kunde vara föräldraledig med vårt barn. Andra gången bodde min svärmor hos oss när pappadagarna var slut eftersom jag inte kunde vara själv med mina barn. Du var jättetuff som försökte vara ensam med din lilla tös igår kväll, och du lyckades ju?Ska din kille med på din samtalstid på fredag? Det borde han. Fundera på om du behöver en sjukskrivning så att din sambo kan ta hand om bebisen. ju mindre ansvar man har när man är som sämst desto bättre.
[/citat]
jag har nog inte varit så tydlig mot min sambo..när han kommer hem är jag glad, jag blir ju glad så jag spelar inte! han ser mej inte när jag mår som sämst...men det känns skönt det du säger; när du beskriver hur du löste din ångest. på fredag kommer han vara hemma med vår dotter när jag är hos psykologen, jag vet det är synd att han inte är med:( men jag ska prata med honom o visa honom era svar, hur ni löste allt. jag är en sån där person som alltid sk a vara stark...måste sluta låtsas nu.
Tjejan83 skrev 2008-09-17 11:51:35 följande:
[citat]
kajsaliten:Min ångest var också som värst när jag var ensam, särskilt kombinationen ensam+kväll! De första veckorna innan sonen lärt sig natt/dag så var nätterna en riktig pina och så fort kvällen närmade sig så fick jag nästan panik och fruktade hur det skulle gå. De nätter då sonen sov gott, låg jag ofta vaken med ångest och bara väntade fasande på att han skulle vakna, sen när han väl vaknade så var jag så jäkla trött att jag bara ville sova.jag hade ingen särskild strategi att komma över det, utan ju mer tiden gick och ju "bättre och lättare" min son blev, desto mer kunde jag slappna av och ångesten släppte mer och mer.
precis så är det! när hon sover har jag ångest o väntar på att hon ska vakna!!! nu på morgonen har hon varit vaken i 2 tim, varit så där gullig o pigg o alert o legat i mitt knä o tittat sej omkring. jag borde njuta...men jag är rädd! att hon ska skrika, rädd för jag känner mej låst o får panik!